به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شورای حل اختلاف فارس، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: اسفند ماه سال 1387 سه نفر مرد درشهرستان زرین دشت استان فارس در خصوص مسائل خانوادگی با شخصی به هویت خ - الف درگیر شده و پس از ضرب و جرح شدید باعث قتل وی شدند.
وی اظهار کرد: درنتیجه این اقدام، پرونده متهمان در دادگستری شهرستان زرین دشت تشکیل و به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد که در نهایت پس از رسیدگی از سوی دادگاه کیفری استان فارس حکم قصاص قاتلان صادر و با تأیید حکم دیوان عالی کشور پرونده نیز در اجرای احکام کیفری شیراز آماده اجرا بود که تا با اهتمام و تلاش فراوان اعضای شورای حل اختلاف و برگزاری ده ها جلسه مصالحه ، اولیای دم مرحوم خ- الف رضایت خود را از سه فرد محکوم به قصاص اعلام کردند.
رئیس شورای حل اختلاف استان فارس گفت: رضایت نامه اولیاء دم در اجرای احکام کیفری حوزه قضایی زرین دشت و با هماهنگی دادستان این شهرستان تنظیم و جهت ادامه روند قضایی و قانونی به شعبه اجرای احکام کیفری شیراز ارسال شده است.
وی ادامه داد: این پرونده با تلاش مقام های قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی به صلح و سازش ختم شد.
موسوی گفت: با بخشش این سه محکوم تعداد پرونده های قتل مصالحه شده در استان فارس به 18پرونده از ابتدای امسال تاکنون رسیده است گفت: اهمیت حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین مردم تا آن حد است که امیرالمومنین امام علی (ع) به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص)، ارزش آن را از یکسال نماز و روزه مستحبی بیشتر دانسته است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم مسلمانان را به گذشت و رفع کینه و خصومتها سفارش کرده است.
وی همچنین از اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم خ-الف که از قاتل محکوم به قصاص گذشت کردند، قدردانی کرد.
6113 /2027
دریافت کننده: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.