به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی آب منطقه ای استان فارس خلیل رضاییان در نشست بررسی راهکارهای تأمین آب شرب استان به وضعیت آب در سدهای فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در هفت سد فارس 167 میلیون مترمکعب آب قابل مصرف وجود دارد که تنها هفت درصد ظرفیت قابل مصرف این هفت سد است.
وی اضافه کرد : این مقدار آب هم فقط در یکی از سدهای استان قرار دارد و 6 سد دیگر استان یا ظرفیت آب قابل استفاده آنها صفر است یا منفی است که ازجمله آن سد درودزن به عنوان تأمین کننده آب شرب کلانشهر شیراز و دومین شهر استان مرودشت است که در حال حاضر 43 میلیون مترمکعب برداشت منفی دارد .
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس از شرکت پتروشیمی مرودشت خواست برای جایگزینی پساب تصفیه شده مرودشت به جای بخشی از آب مصرفی این صنعت از سد درودزن اقدام کنند تا آن بخش آب که از این روند آزاد می شود برای شرب مرودشت و شیراز صرف شود.
رضاییان از مدیران عامل آب و آب و فاضلاب استان خواست که نسبت به شناسایی انشعابات مسیر آبرسانی به شیراز و مرودشت از سد درودزن اقدام کند و برای تعیین تکلیف آن به استانداری فارس اطلاع دهد .
وی همچنین به مدیران شرکت های آبفا دراستان فارس گفت:‌برای جلوگیری از کمبود آب شرب با مشترکین پر مصرف برخوردی قاطع شود.
معاون استاندار فارس گفت: در شهرهایی که در مرحله بحران و یا ریسک هستند با هماهنگی شهرداری ها نسبت به ساماندهی آب مصرفی فضای سبز شهرها اقدامات مناسب انجام می شود.
دریافت خبر : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.