به گزارش ایرنا، هادی پژوهش جهرمی یکشنبه در یادواره شهدای سوادآموزی فارس و 176 شهید سوادآموزی کشور در شیراز افزود: موضوع شهادت و تعلیم و تربیت از هم جدا نیست و داشتن روحیه شهادت و شهادت طلبی از آثار و برکات تعلیم و تربیت اسلامی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: اثر تعلیم و تربیت پرورش انسانی است که با پشت پا زدن به همه مسائل مادی ، در مقابل هر ظلم و جوری ایستاده و خود را فدا می کند.
وی اظهار کرد: شهید برای آگاهی بخشی و رهایی جامعه از قید و بند ظلم و اسارت جانفشانی می کند و سواد آموزی و تعلیم و تربیت نیز انسان ها را از جهل و تاریکی به نور هدایت می کند و این مقوله ها چه در جامعه ما و چه در همه جوامع بشری موضوعاتی والا و با ارزش هستند.
پژوهش جهرمی گفت: تلاشگران عرصه سوادآموزی در روزهای آغازین انقلاب و در شرایطی بسیار سخت، با حداقل امکانات کار خود را در دورترین مناطق کشور شروع کردن و نور علم را برهمه دلها نشاندند تا ما ماندگار باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه' با توجه به اهمیت و ارزش والای این مقوله ها نمی توانیم وزن و ارزشی برای آنها تعیین کرد' افزود:در قرآن خداوند از قلم و خواندن و ارزش آن یاد کرده و در برخی از روایات نیز ارزش علم و دانش را بیشتر از خون شهید عنوان کرده و این بیانگر اثر علم و تعیلم و تربیت در تربیت شهید و ایجاد فرهنگ شهادت می باشد.
پژوهش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت های حوزه سوادآموزی استان فارس در 2 سال گذشته گفت: امسال نیز سواد آموزی فارس توانست مقام برتر کشور را در فعالیت های مختلف سواد آموزی کسب کند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: همه ما باید در راه سواد آموزی و دانش و آگاهی قدم برداریم تا در کشور عزیزمان هیچ انسانی از دانش و پیشرفت عقب نماند.
حمیدرضا آذری افزود: امام(ره) این میراث گرانبها و ثمره شیرین نهضت سواد آموزی را در آغاز انقلاب اسلامی تاسیس کرد چرا که انقلاب ما از جنس نور بود و آگاهی یعنی نور.
وی اظهار کرد: به همین دلیل بیشترین خدمات نهضت سواد آموزی از اول انقلاب شروع شد و انسان های زیادی در این راه جانفشانی کردند تا سواد، آگاهی و نور را به دورترین نقاط کشور ببرند.
29 بهمن ماه سال 65 یکی از کلاس های درس سواد آموزی در جنوب شیراز مورد حمله موشکی دشمن قرار گرفت که در این حادثه 20 تن از سواد آموزان به همراه چهار فرزند آنها به شهادت رسیدند و در دوران دفاع مقدس نیز چهار آموزشیار سواد آموزی شهید شدند.
6122 / 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.