صابر سهرابی، چهارشنبه در نشستی با خوشنویسان استان فارس بیان داشت: با شیوع کرونا برنامه‌های فرهنگی و هنری ماه مبارک رمضان برای ایجاد موج عبادت و ترویج فرهنگ شهروند اسلامی به ‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: خوشنویسان در شب‌های قدر در منزل، آیات قرآنی را به رشته تحریر در می‌آورند و آثار خود را همراه فرم تکمیلی به دفترهای انجمن خوشنویسان در سراسر استان و اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های فارس تحویل می‌دهند تا مورد ارزشیابی قرار گیرند.

سهرابی اظهار داشت: افزون بر این، در شب‌های قدر تعداد معدودی خوشنویس همزمان با حضور قاریان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) به خوشنویسی آیات کلام‌الله مجید خواهند پرداخت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به لزوم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: اگرچه در ماه رمضان جاری، برای اجرای برنامه‌های جمعی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اما با توجه به اهمیت این شب‌های معنوی، با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی از برکات این ماه به بهترین نحو بهره‌مند می‌شویم.

سهرابی ادامه داد: جشنواره عکس موبایلی با عنوان «سفره‌های موبایلی»، اجرای سه نمایش به صورت زنده، لیگ مجازی مطالعه، نذر دانایی، مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، مسابقه بزرگ قرآنی «ماه ماه»، نورالثقلین (۲)، مسابقه کتاب صوتی "سه دقیقه در قیامت" ویژه کارکنان دولت و خانواده‌های دستگاه‌های اجرایی این استان از جمله برنامه‌های این روزهای بابرکت و معنوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از آنجا که ماه رمضان، بهار قرآن است، باید توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی برای اقشار مختلف جامعه صورت گیرد، به همین سبب با همکاری نهادها و اداره های مختلف نظیر مرکز فضای مجازی سپاه فجر فارس و اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه فارس، مسابقه قرآنی "ماهِ ماه" در حوزه تلاوت به ‌صورت روزانه تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به نشانی @nasrafars در نرم‌افزارهای ایتا، سروش و بله و همچنین آدرس‌های @savadrasane_ir و @mahvama.ir در اینستاگرام مراجعه کنند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز چهارشنبه،  ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.