به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ اثار، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در دیدار با تعدادی از منتخبین مردم استان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان فارس در کشور جایگاه ویژه ای در حوزه دفاع مقدس دارد چرا که از این استان بیش از ۲۷۰ هزار رزمنده به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و همچنین با تقدیم ۱۵ هزار شهید که شامل ۹ در صد کل رزمندگان و ۸ در صد کل شهدای دفاع مقدس می‌باشد نقش ارزنده‌ای در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس ایفا کردند اظهار کرد: در راستای پاسداشت ایثارگری‌های رزمندگان و پیگیری‌های حوزه دفاع مقدس استان به پیشنهاد این اداره مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت استان تشکیل می‌شود.

کوشکیجهرمی، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت در جلسه مجمع نمایندگان منتخب استان مطرح و با حضور تعدادی از نمایندگان تشکیل شود.

وی خطاب به نمایندگان منتخب مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان فارس یکی از اولین مراکزی بوده در کشور که کلنگ زنی آن در مکان فعلی به زمین زده شده و پیرو صورتجلسه قرار بوده شهرداری شیراز تمامی تملک‌های مجاورت این مرکز را جهت الحاق به موزه دفاع مقدس انجام دهد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کوشکی افزود: در حال حاضر فاز اول این مرکز در سال ۹۶ به بهره برداری رسیده است و فاز دوم آن شامل موزه آرایی می‌باشد که در حال انجام است که با مشکل بودجه روبرو است و باید دستگاه‌های اجرایی استان و نمایندگان مجلس همکاری لازم و تلاش خود ارجهت به سرانجام رسیدن این مرکز به کار گیرند تا بعد از سال‌ها نقش استان در دوران دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است نیازمند پشتیبانی نمایندگان استان می‌باشد.

سرهنگ کوشکی با اشاره به مراکز فرهنگی موزه دفاع مقدس سایر استان‌ها و بودجه‌های جذب شده آنها از منابع شهرداری و سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمایندگان مردم استان همکاری لازم جهت اختصاص ردیف بودجه مستقل جهت مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس را از وزارت خانه‌ها و سازمان‌های کشوری را پیگیری نماینده تا این مرکز از وضعیت موجود خارج شود.

در پایان نمایندگان حاضر در این جلسه آمادگی خود جهت همکاری و پیگیری مشکلات این مرکز را اعلام نمودند و مقررشد مجمع نمایندگان با حضور در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در جریان مسائل و مشکلات این مرکز قرار گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.