سید احمد احمدی زاده چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان فارس افزود: فارس در سخنان اخیر مقام معظم رهبری، مدال افتخار دیگری گرفت و حرکت گروهی برای گرفتن تخفیف اجاره بها  از مالکان مورد تمجید قرار گرفت.
وی اظهار داشت:‌ انتظار است جلوه‌های کمک مومنانه مردم در بیلبوردهای شهری و اشاره به کار خوب صورت گرفته در شیراز بازتاب یابد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: علاوه بر این، خیرین و گروه‌های جهادی استان فارس برای مقابله با کرونا و کمک به مردم و نظام سلامت پای کار آمدند.
احمدی زاده ادامه داد:‌ قبل از شیوع کرونا، تنها یک کارگاه تولید ماسک در استان فارس فعال بود که امروز با همت مردم و تلاش مسوولان به محوریت شخص استاندار،  حدود ۱۵۰ کارگاه تولید ماسک در نقاط مختلف استان برپا است و حدود ۱۵ کارخانه با تغییر خط تولید در حال تولید مواد ضدعفونی مورد نیاز مردم هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ۲۱ فروردین ۹۹ در گفت و گویی زنده از درخشش مردم ایران در آزمون کرونا سخن گفتند و در بخشی از سخنانشان فرمودند: در شیراز معتمدین محلّی با صاحبان املاک،  صاحبان خانه‌ها و مغازه‌ها صحبت می‌کنند که اجاره نگیرند یا تخفیف بدهند یا مهلت بدهند و به کاسب کمک شود.

احمدی زاده معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری فارس

کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی خیرین و گروه‌های جهادی
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:‌ تاکنون افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال توسط خیرین و گروه‌های جهادی برای تامین نیازهای استان در درمان بیماران کرونا و همچنین کمک به اقشار آسیب‌پذیر اهدا شده که از این رقم ۶۰ میلیارد ریال مربوط به کمک خیرین سلامت به بیمارستان‌ها است.
به گفته این مقام مسوول، به دستور استاندار فارس  و با همکاری خیرین، ۳۰ هزار بسته بهداشتی در محلات حاشیه ای شهرها توزیع شده و تهیه و توزیع هفت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی نیز در دستور کار استانداری فارس قرار دارد.
احمدی زاده گفت: ۴۹۱ زن سرپرست خانوار و نیازمند در کارگاه‌های تولید ماسک در استان مشغول فعالیت هستند که ضمن کمک به رفع نیاز استان به ماسک، از درآمد این کار در شرایط شیوع کرونا بهره‌مند می‌شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه‌ رزمایش همدلی به محوریت استاندار فارس و پس از آن قرارگاه‌هایی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: تلاش بر این است که کمک‌های مومنانه مردم استان با توزیع عادلانه به گروه هدف و اقشار آسیب پذیر از شرایط شیوع کرونا برسد.
وی ادامه داد:‌ دفاتر تسهیلگری فعال زیر نظر دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، داده‌ها و اطلاعات خوبی از شرایط مردم ساکن در حاشیه شهرها از جمله کلانشهر شیراز دارند که در این مسیر از این داده‌ها، بهره می‌گیریم. 
احمدی زاده در ادامه به کمک‌های دولت به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا اشاره کرد و اظهار داشت:‌ به سبب شیوع بیماری کرونا، یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده در این استان از کمک‌های معیشتی دولت به میزان ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومانی برخوردار شده‌اند. .
معاون استاندار فارس ادامه داد: افزون بر این، یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار در استان فارس از وام ۱۰ میلیون ریالی تا ۲۰ میلیون ریالی بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان این که یک هزار و ۱۲ خانوار نیازمند از محل تبصره ۱۴ به صورت ماهیانه مستمری دریافت کرده اند، ادامه داد: همچنین به میزان پنج میلیارد تومان وام صفر درصد به افرادی که کسب و کار آنها در این ایام دچار مشکل شده پرداخت شده است.

تقویت اعتماد عمومی پس از کرونا
احمدی زاده با قدردانی از همراهی مردم استان فارس در شکستن زنجیره شیوع کرونا  گفت:  طرح شفاف مسائل با مردم، همراهی آنها با تصمیم‌های ستادهای ملی و استانی مهار کرونا را در پی داشت و این رویکرد منجر به تقویت اعتماد عمومی نیز شد.
وی ادامه داد:‌ عدم حضور مردم در طبیعت در روز سیزدهم فروردین‌ماه موسوم به سیزده بدر گویای تقویت اعتماد عمومی در جامعه بود.

وضعیت مناسب فارس متاثر از اقدامات پیشدستانه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نقش تدابیر استاندار فارس در پیشگیری از شیوع کرونا را برجسته خواند و  گفت:  از زمان شیوع کرونا در برخی کشورهای جهان، وضعیت این کشورها را رصد کردیم  و جلسات قرارگاه پدافند زیستی برگزار شد.
وی با اشاره به قدردانی دولت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های مسوول از عملکرد استان فارس در مقابله با کرونا گفت:‌ می‌توان گفت وضعیت مناسب امروز استان فارس به خاطر اقدامات پیشدستانه‌ای است که قبل از شیوع کرونا در استان اندیشیده شد.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه به تدابیر استانداری برای مدیریت امور در دوران پساکرونا گفت:‌ هرچند استان فارس وضعیت مناسبی از نظر آمار شیوع کرونا دارد اما مردم باید همچنان با حساسیت خاص، اصول پیشگیری و فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند؛ آغاز مجدد فعالیت اصناف به معنای عادی شدن شرایط نیست.

قدردانی از اصحاب رسانه
احمدی زاده در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت اصحاب رسانه در پیشگیری از شیوع کرونا، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خواست که از فعالان رسانه فعال در این عرصه قدردانی شود.

لزوم ابراز همدردی با خانواده جانباختگان کرونا
وی همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان ناشی از بیماری کرونا، بر توجه به آلام این گروه از هم‌استانی‌ها و ابراز همدردی جمعی با آنان تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین با قدردانی از مشارکت چهار هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان و کارکنان سپاه در اهدای خون و نیز فعالیت‌های اداره کل انتقال خون استان در تامین نیازهای فارس به فرآورده‌های خونی گفت:‌ از عموم هم‌استانی‌های گرامی که قادر به اهدای خون هستند، دعوت می‌شود که در ماه مبارک رمضان که با کاهش ذخایر خونی همراه است، در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

 

فضای مجازی، فرصت در کرونا
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان فارس نیز در این نشست با اشاره به خسارت واردشده به حوزه فرهنگ و هنر در پی تعطیلات ناشی از کرونا، گفت: اگر تولیدات این بخش از جامعه برای آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی نبود، وضعیت فارس امروز قرمز بود.
صابر سهرابی با قدردانی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای فارس، افزود: فرهنگ‌وران و هنرمندان با همه فشارها و خسارت‌های اقتصادی در میدان مانده‌اند و با دست خالی برای سلامت مردم تلاش می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز داشت برای حل بحران افسردگی و ناآرامی‌های روانی که برای برخی از شهروندان ایجاد شده است، کمیته آرام‌بخشی و امیدآفرینی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در فارس تشکیل شده است.
سهرابی ادامه داد: این شورا با همکاری هنرمندان، فرهنگ‌وران و اصحاب رسانه فارس از همان روزهای آغازین اسفند ماه با اعلام خطر درباره بیماری کرونا، وارد میدان شد و با تولیدات رسانه‌ای مناسب، به آگاهی‌بخشی در راستای پیشگیری و امیدآفرینی در راستای روحیه‌بخشی در جامعه پرداخت.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی فارس بیان داشت: در این مدت با تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، خسارت‌های بسیاری از منظر اقتصادی به بدنه هنری، فرهنگی و رسانه‌ای وارد شد و گرچه این اداره کل در راستای وظیفه سازمانی خود تمهیدات و تدابیری برای جبران خسارت‌های وارده در نظر گرفته است، لازم است تا این عزیزان و به ویژه اصحاب رسانه بیش از پیش دیده شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه بهره‌گیری از فضای مجازی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فرصتی جدید فراروی مسوولان گذاشت، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های این فضا در راستای امیدآفرینی و ایجاد شادی و نشاط در جامعه از فروردین ماه، اقدام به برگزاری کنسرت‌، نمایش، پخش فیلم و نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در استان فارس کرده‌ایم که بازدیدکنندهای بسیاری در سطح استان و کشور داشته است.

در این نشست، دیگر اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان شامل مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، معاون صداوسیمای مرکز فارس، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و سه تن از چهره های فعال حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی استان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند. ارائه گزارش از تلاش‌های اداره کل انتقال خون استان فارس برای تامین نیاز مردم استان به فرآورده‌های خونی بخش دیگری از این نشست بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.