محمود رضایی کوچی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد پیشتازی فارس در تامین برق مورد نیاز کشور را ستود و اظهار داشت : با توجه به اینکه پروژه های در دست اجرا به لحاظ تامین مالی نیاز به اعتبار بالایی دارند و از طریق بودجه های سالانه  قابل تامین نیست به طور طبیعی باید از مشارکت بخش خصوصی، سرمایه گذاران، بانک ها و روش های تامین مالی مناسب برای این پروژه ها استفاده کرد. در حوزه برق و انرژی نیز با همین رویکرد می‌توان نسبت به راه اندازی طرح های تامین برق و انرژی همت گماشت .

رضایی کوچی ادامه داد: حدود سه هزار پروژه از اعتبارات استانی و ۱۶۰ پروژه از اعتبارات ملی استفاده می کنند  که قسمت قابل توجهی از این پروژه ها در استان فارس در حوزه زیر مجموعه شرکت های برق است.

معاون استاندار فارس همچنین گفت: نباید صرفا متکی به بودجه‌های دولتی باشیم، به خصوص در شرایطی که امکان استحصال منابع دولتی برای تکمیل پروژه ها در حد مورد نیاز مقدور نیست و تنها اعتبارات سالیانه داریم که این اعتبارات با نیاز استان فاصله دارد.

رضایی کوچی افزود: در همه حوزه هایی که به توسعه استان مرتبط می‌شود از جمله حوزه برق و انرژی ، حمل و نقل، راه های اصلی، بزرگراه‌ها، شبکه‌های ریلی، آب ، مسکن، بهداشت و درمان و ورزش، طرح های جامعی برای اجرای پروژه ها در اختیار داریم که بر اساس آن اقدام می کنیم.

  عبدالعزیز کریمی مدیر عامل پیشین برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در این شرکت در سال‌های مسوولیت ارائه داد و اظهار داشت : برآیند فعالیت های انجام شده رشد شاخص های توسعه تاسیسات و ظرفیت های بهره برداری و انتقال و توزیع و فوق توزیع در دو استان فارس و بوشهر بوده است.

 کریمی با بیان اینکه بهینه سازی تامین و انتقال برق و انرژی در سال‌های گذشته مورد تاکید بوده است گفت: در سال‌های گذشته ظرفیتهایی قابل توجه در تامین و تولید و انتقال برق و انرژی در استان های فارس و بوشهر ایجاد شده است.

غلامرضا نصیری مدیر عامل جدید شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر هم با تقدیر از مدیران و مسوولان حاضر گفت: از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه شاخص های تامین و انتقال برق در دو استان فارس و بوشهر بهره گیری می شود.

  نصیری در ادامه یاد آور شد : نیاز کنونی جامعه ما توجه بیشتر به موضوع انرژی های نو و تجدیدپذیر را می طلبد و از جمله وظایف ساختاری شرکت برق منطقه ای استان فارس فعالیت در این حوزه است که  باید با پیگیری و اجرای قوانین  این تفکر استراتژیک را هرچه بیشتر ساختاری کنیم.

غلامرضا نصیری پیش از این به عنوان عضو هیات مدیره و معاون طرح و توسعه در شرکت برق منطقه ای فارس مسوولیت داشت ، مسوولیت بهره برداری برق استان بوشهر و مدیریت مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای نیز در کارنامه وی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.