به گزارش خبرنگار مهر، کرشمه ترابیان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی ۱۷ روز فعالیت در فروردین ماه در تالار بورس استان فارس ۷۱۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش شش هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۴۰۵ هزار و ۴۹۹ میلیون ریال برآورد شده است.

این فعال بورس اضافه کرد: بر اساس آمارها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حجم معاملات انجام شده ۱۲ درصد و ارزش ریالی معاملات انجام شده طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴۶ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص نسبت عرضه و تقاضا در بازار بورس فارس تصریح کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۸ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۴۲ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

ترابیان متذکر شد: در یک ماهه اخیر ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۹۶ هزار و ۹۳۲ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۱۱ هزار و ۵۸۴ میلیون ریال بوده است.

گفتنی است در استان فارس در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۴ شرکت است که از این میان ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۹ شرکت در فرا بورس قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.