به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید محمود جعفری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط سپاه در مبارزه با ویروس کرونا گفت: با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه شهرستان لامرد طی هر ۴۸ ساعت جلسات این قرارگاه برگزار می‌شود و آخرین وضعیت این بیماری در سطح شهرستان لامرد بررسی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن در همه پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان لامرد، نیز قرارگاه‌های پدافند زیستی محله محور راه اندازی شده است و روزانه گزارشات آن ارسال می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد با بیان اینکه بسیج باهمکاری شبکه بهداشت و هلال احمر در ۷ نقطه از شهرستان لامرد در حال کنترل محورهای ورودی و خروجی شهرستان لامرد است تصریح کرد: تفاهم نامه سپاه با شبکه بهداشت و درمان در راستای ارائه آموزش دقیق به مردم در خصوص آشنایی کامل با ویروس کرونا انجام شده است که مرحله اول آن نیز چهارشنبه عصر برگزار شد.

سرهنگ جعفری اضافه کرد :۷۳۵ نفر از بسیجیان در قالب گروه‌های ۲ نفره در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز با شبکه بهداشت و درمان لامرد همکاری لازم داشته باشند.
وی در خصوص انجام گندزدایی و ضدعفونی محلات شهر لامرد نیز افزود: با همکاری خیرین و مردم وتوسط گروه جهادی آتش به اختیار مرحله اول گندزدایی محلات به صورت صددرصد انجام شده است و مرحله دوم آن نیز در حال انجام است که در این زمینه آتش نشانی و کارخانه سیمان لامرد همکاری لازم داشته اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان لامرد از توزیع ۱۰۰ بسته غذایی از سوی سازمان بسیج در میان نیازمندان با شیوع بیماری کرونا خبرداد: این بسته غذایی که شامل برنج، روغن، گوشت سفید و قرمز و تن ماهی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در میان نیازمندان شهرستان لامرد با توجه به شیوع بیماری کرونا توزیع می‌شود.

سرهنگ جعفری بیان کرد: در حال حاضر سه کارگاه ماسک سازی از محل کمک‌های مردمی و با حضور بسیجیان در سطح شهرستان فعال است که کارگاه اول تنها روزانه ۱۵۰۰ ماسک تولید می‌کنند که در حال حاضر مشکل اصلی آنها تهیه پارچه‌های مورد تأیید است.

وی اضافه کرد: قرارگاه مردمی نیز در دفتر امام جمعه لامرد راه اندازی شده است و قرار است بسته‌های بهداشتی شامل ژل ضدعفونی، دستکش و ماسک توسط بسیجیان درب خانه‌های شهروندان لامردی توزیع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.