به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی اسکندری ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در تولید غذاهای صنعتی فرایند گرمایشی در تولید غذا انجام می‌گیرد و مرحله پاستوریزاسیون را طی می‌کند این اطمینان خاطر را می‌دهیم که حتی این غذاها از غذای خانگی هم ایمن تر هستند.

مسئول کارگروه فرآورده‌های تولید بیولوژیک دانشگاه شیراز، گفت: تولید فرآورده‌های بیولوژیک مانند واکسن یک دانش بین رشته است که برای تولید واکسن به ذنجیره ای از تخصص‌ها نیاز داریم که خوشبختانه دانشگاه شیراز عمده این تخصص‌ها را دارد.

مأموریت تولید فراورده‌های بیولوژیک در دانشگاه شیراز

عضو هیئت علمی بخش صنایع غذایی دانشگاه شیراز، ادامه داد: از سال گذشته دانشگاه شیراز یک کارگروه متشکل از ۱۶ نفر از اساتید دانشکده‌های مختلف را ایجاد کرده است که در کنار هم مأموریت تولید فراورده‌های بیولوژیک را دارند.

اسکندری از وجود عمده تجهیزات تولید فراورده‌های بیولوژیک در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: نیازی به تجهیزات خاصی برای این کار وجود ندارد و پلتفورم این کار شکل گرفته است و اکنون آماده پاسخگویی است و اگر سفارشی مبنی بر واکسن کرونا داده شود می‌توانند وارد این کار شوند و اگر شرایط محیا باشد در ظرف چند هفته امکان تولید واکسن در این کارگروه است.

عضو کارگروه فراورده‌های تولید بیولوژیک دانشگاه شیراز، تصریح کرد: کاش قبل از این بحران‌ها به وجود بیاید بودجه‌های لازم برای این کارگروه‌ها فراهم شده بود تا با سرعت بیشتری پاسخگو بود، اما خوشبختانه اکنون این کارگروه آماده پاسخگویی است.

طراحی کیت تشخیص کرونا در دانشگاه شیراز

اسکندری از طراحی کیت تشخیص کرونا در کارگروه فراورده‌های تولید بیولوژیک دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: این کیت در حال انجام تست‌های نهایی است.

وی پیرامون بودجه ایجاد پلتفرم تصریح کرد: این بودجه توسط دانشگاه شیراز فراهم شده است؛ برای تولید واکسن کرونا پروپوزال و طرح پیشنهادی را به معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد مقابله با کرونا و استانداری فارس دادیم، اما دانشگاه منتظر بیرون هم ننشسته است و بودجه لازم را برای آغاز کار تخصیص داده است.

عضو کارگروه فراورده‌های تولید بیولوژیک دانشگاه شیراز، جنگ بیولوژیک بودن شیوع ویروس کرونا را رد کرد و گفت: آخرین مطالعات نشان می‌دهد این موضوع مورد تأیید نیست چراکه ژنوم این ویروس در کشورهای مختلف شناسایی شده و با کنار هم قرار دادن اینها، نتایجی حاصل شده که تا حدی منشأ آن مشخص شده و نقشه پراکنش این ویروس را هم موید این است که خاستگاه طبیعی دارد و دانشمندان نتوانسته اند تاکنون اثبات کنند که این ویروس ساخته دست بشر است یا اینکه دست کاری روی آن انجام گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.