مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان فارس، سه‌شنبه با بیان این مطلب در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: اهدای این گروه خونی بسیار کم است و تنها، زمانی رخ می‌دهد که بیماری با این گروه خونی نیازمند همگروه باشد.

مصطفی آرین درباره روند اهدای این گروه خونی کمیاب گفت: دارندگان گروه خونی O بمبئی به ‌صورت عادی خون اهدا نمی‌کنند بلکه در مواردی معدود، این سازمان با اعلام فراخوان به افراد دارای این گروه خونی، اطلاع‌رسانی می‌کند و آنها درصورت امکان برای اهدای خون حضور می‌یابند.

وی، درباره این گروه خونی خاص گفت: افراد دارای این گروه خونی نادر تنها باید از همگروه خود خون دریافت کنند و نمی‌توانند از هیچ گروه خونی دیگر حتی O منفی خون بگیرند.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون فارس ادامه داد: گروه خونی O بمبئی نه مثبت است و نه منفی و ویژگی‌های خاصی دارد، البته این نوع خون، بیماری خاصی را درمان نمی‌کند بلکه تنها علت کمیاب و نادر بودنش تفاوت در آنتی‌بادی‌های موجود در آن است.

آرین، همچنین در مورد شناسایی افراد دارای گروه خونی O بمبئی بیان کرد: زمانی که افراد برای انتقال خون به این سازمان مراجعه می‌کنند، با توجه به آزمایش‌های گروه خونی، شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.