دکتر کامران باقری لنکرانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:آمریکا از مقاومت ملت در برابر تحریم ها عصبانی است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به در پیش بودن کنگره بین المللی سلامت برای صلح اضافه کرد: تجربه کشورهای دیگر و تجربه سالهای جنگ نشان داده است که فعالان حوزه سلامت می توانند با رساندن پیام مظلومیت ملت ها و با ایجاد ارتباط بین المللی، آمریکا و کشورهای استکباری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.
لنکرانی با تاکید بر اینکه فعالان حوزه سلامت رسالتی فراتر از پرداختن به بهداشت و درمان دارند گفت: نباید در برابر پایمال شدن حقوق ملت ها در کشورهای مظلوم سکوت کرد، فعالان حوزه سلامت با توجه به رسالتی که در نجات جان آدمیان دارند باید زمینه های لازم برای پرداختن به سلامت را فراهم کنند و قطعا برگزاری چنین کنگره هایی بی تاثیر نیست.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از نیازهای دارویی و تامین مواد اولیه دارویی آمریکا از هند و کشور چین تامین می شود گفت: توسعه روابط ما با سایر کشورها از جمله هند و چین می تواند فشار متقابل بر آمریکا وارد کند و مجبورش کند از اعمال تحریم های بیشتر عقب بنشیند.
رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت استان فارس اضافه کرد: جامعه پزشکی ایران و متخصصین پزشکی به اعمال تحریم علیه کشورمان اعتراض دارند، هر چند آمریکا مستقیما حوزه دارو ودرمان را تحریم نکرده است اما آیا اکنون تامین داروهای بیماران صعب العلاج به راحتی امکان پذیر است؟ آیا داروهای شیمی درمانی که طیف گسترده ای از مردم از آن استفاده می کنند از تحریم تاثیر نپذییرفته است؟
لنکرانی اضافه کرد: عدم تحریم دارویی ادعایی پوچ است، آمریکا هیچگاه دلسوخته کودک یمنی نیست که بخواهد دلش به رحم بیاید، آمریکا دارو را غیر مستقیم تحریم می کند و از زجر کشیدن ملت هایی که با تحریم دست و پنجه نرم می کنند خوشحال است.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه 1397 خروج آمریکا از برجام را اعلام و 13 آبان همین سال تحریم های غیرقانونی علیه ایران اعمال کرد.
کنگره سلامت برای صلح با محورهایی همچون شبکه سازی سازمان های غیر دولتی برای صلح از طریق سلامت ، همکاری بین المللی سازمان های سلامت محور برای صلح،نقش دولت ها و نظام های ملی سلامت در ایجاد صلح ، ارزش های انسانی ، اخلاق پزشکی و صلح گستری ، نقش متخصصان سلامت در صلح گستری ، آموزش پزشکی و صلح گستری و سلامت برای صلح در خاورمیانه به مدت سه روز از 22 آبان در شیراز برگزار خواهد شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.