مکان: نوار غزه، فلسطین/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، طی حمله سربازان صهیونیست به تظاهرات کنندگان در مرز غزه با این کشور در چارچوب راهپیمایی بازگشت بزرگ، دو نفر از جمله یک امداد رسان داوطلب به شهادت رسیدند. 307 تن هم زخمی شدند.

تظاهرات روز جمعه که بیستمین تظاهرات موسوم به بازگشت در نوار غزه بود با مشارکت هزاران فلسطینی در مرز غزه با سرزمین‌ های اشغالی برگزار شد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در غزه طی بیانیه ای از شهادت یک امدادرسان به نام «عبدالله القططی» و یک جوان فلسطینی دیگر و افزایش شمار شهدای فلسطینی به 160 نفر از 30 ماه مارس گذشته خبر داده است.

این جوان در شرق خان یونس از ناحیه سر به شدت آسیب دیده بود. 

وی در ادامه افزود: نظامیان صهیونیست 25 فلسطینی را نیز در جریان تظاهرات مسالمت آمیز در شرق نوار غزه با شلیک گلوله واقعی مجروح کرده اند.

همچنین 5  نفر دیگر بر اثر شلیک گاز اشک آور آسیب دیده اند. 

مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس امسال در مرز غزه با اراضی اشغالی در راهپیمایی مسالمت‌ آمیز بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌ کنند. همچنین در این تظاهرات ها تاکنون بیش از 17500 تن زخمی شده اند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای برخورد با فلسطینیانی که خواهان بازگشت به سرزمین های خود و پایان 12 سال محاصره غیرقانونی نوار غزه هستند، از گلوله‌ های واقعی استفاده می‌ کنند.

 

مکان: نوار غزه، فلسطین

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.