مکان: بارسلون، اسپانیا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، صدها هزار نفر در اسپانیا با برپایی تظاهراتی خواستار آزادی جدایی‌ طلبان دولت محلی کاتالونیا شدند. شرکت کنندگان در تجمع شهر «بارسلون» پرچم کاتالونیا را بر تن داشتند و شعارهایی چون «آزادی» و «به گروگان‌ گیری پایان دهید» سر می دادند.

آنها همچنین خواستار بازگشت بدون ممانعت رهبران خود  به اسپانیا شدند که از بیم بازداشت به دیگر کشورهای اروپایی گریخته‌ اند.

بر همین اساس، معترضان پرچم های جدایی طلبان کاتالونیا را در دست داشتند و پارچه نوشته بزرگی را حمل می کردند که روی آن با اشاره به رهبران زندانی شان نوشته شده بود: «برای حقوق و آزادی ها، برای دموکراسی و وحدت، ما می خواهیم که آنها به خانه بازگردند.»

پلیس اسپانیا شمار شرکت‌ کنندگان در این تظاهرات را 315 هزار نفر تخمین زده است. این تظاهرات از سوی دو گروه حامی جدایی طلبان سازماندهی شده بود.

این تجمع 6 ماه پس از دستگیری دو رهبر نخستین جدایی‌طلب در دولت محلی کاتالونیا برگزار شد.

در حال حاضر در مجموع 9 نفر از رهبران جدایی‌ طلب دولت محلی کاتالونیا در بازداشت هستند. 7 رهبر جدایی‌ طلب دیگر نیز که متهم یا محکوم شده‌ اند، به کشورهای اروپایی گریخته و در بلژیک، اسکاتلند یا سوئیس زندگی می‌ کنند.

یکی از این افراد «کارلوس پوجدمون» رئیس برکنار شده دولت محلی کاتالونیا است. او پس از برکناری ابتدا به بلژیک گریخت و در تاریخ 25 مارس سال جاری پس از ورود به خاک آلمان از طریق مرز دانمارک، بازداشت شد. بازداشت او توسط پلیس آلمان صورت گرفت.

دادگستری آلمان اکنون باید تصمیم‌ گیری کند که آیا می‌ توان پوجدمون را به اسپانیا تحویل داد یا خیر.

مکان: بارسلون، اسپانیا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.