تصمیم ترامپ با محکومیت‌ های جهانی مواجه شده و خشم مسلمانان جهان رفته رفته افزایش و گسترش می یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واکنش ها به اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ادامه دارد و امروز مسلمانان سراسر جهان در اعتراض به این تصمیم، تظاهرات «روز خشم» را پس از نماز جمعه برگزار کردند.

ایران

مردم ایران پس از اقامه نماز جمعه، فریاد ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سر دادند.

در تهران نیز نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌ آویو به بیت‌ المقدس راهپیمایی کردند.

 

IMG_1534_resize

 

در این راهپیمایی که  پس از اقامه نماز جمعه به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، جمعی از نمازگزاران در محکومیت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌ آویو به بیت‌ المقدس راهپیمایی کردند.

آنان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت از فلسطین و بر زبان آوردن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، این اقدام را محکوم کردند و در پایان نیز قطعنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این زمینه قرائت شد.

 

فلسطین

جوانان فلسطینی نیز در شهرهای مختلف با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع روند ترافیک در تمامی شهرهای بزرگ فلسطینی را مختل کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. نیروهای صهیونیست نیز با استفاده از ابزارهای ضد شورش به ویژه گاز اشک آور و گلوله‌ های پلاستیکی به رویارویی با فلسطینیان خشمگین پرداختند.

 

471C4F8800000578-5158827-A_day_of_rage_today_is_expected_to_erupt_in_Jerusalem_the_West_B-a-83_1512732330441

 

در این درگیری‌ ها که نسبت به روز گذشته بر شدت آن به شکل قابل توجهی افزوده شده ، ده‌ ها فلسطینی زخمی شدند و هر لحظه بر شمار فلسطینیانی که در اعتراض به اقدام ترامپ به خیابان‌ ها می آیند، افزوده می‌ شود.

با تداوم اعتراض‌ های مردمی در فلسطین اشغالی، نیروهای رژیم صهیونیستی در مرکز شهر قدس و دیگر نواحی فلسطینی مستقر شده‌ اند و ایست‌ های بازرسی را در این مناطق ایجاد کرده‌ اند.

گروه‌ های فلسطینی امروز جمعه را روز خشم اعلام کرده‌ و از مردم فلسطین خواسته‌ بودند انتفاضه مردمی دیگری به راه بیندازند.

 

مالزی

در مالزی تظاهرات کنندگان پس از اقامه نماز جمعه مقابل سفارت آمریکا در «کوآلالامپور» پایتخت این کشور تجمع کردند و آدمک ترامپ را به آتش کشیدند.

 

471BA84800000578-5158827-Protesters_in_Kuala_Lumpur_burn_an_effigy_of_US_president_Donald-a-90_1512732339991

 

«نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی هم روز پنجشنبه از مسلمانان جهان خواست تا به شدت به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کنند.

 

اندونزی

در شهر «جاکارتا»  به عنوان پایتخت کشوری که بیشترین جمعیت مسلمانان در جهان را دارد، تظاهرات کنندگان اکثرا سفیدپوش پس اقامه نماز، مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.

خودروهای آب پاش در محل راهپیمایی مستقر بود، ولی تظاهرات مسالمت آمیز برگزار شد.

 

تظاهرات آسیا

 

جمعی از دانشجویان نیز در شهر «ماکاسار» مرکز استان «سولاوسی جنوبی» در اندونزی جمع شدند و پرچم های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

اندونزی در سال های اخیر در موارد متعددی شاهد تظاهرات هایی در حمایت از فلسطین بوده است. «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی روز گذشته از ترامپ خواست در تصمیم خود تجدید نظر خود و از وزیر خارجه اش خواست سفیر آمریکا را برای توضیح بیشتر احضار کند.

 

ترکیه

همزمان با اعلام جمعه خشم از سوی نهادهای فلسطینی،  تمام شهرهای ترکیه نیز امروز شاهد تظاهرات ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی بود.

 

5a2a3b52ce34b

 

با اعلام جمعه خشم در ترکیه،  تدابیر امنیتی در اطراف نمایندگی های آمریکا و رژیم صهیونیستی در آنکارا نیز به شکل چشمگیری افزایش یافت و مردم ترکیه در محکومیت اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امروز پس از اقامه نماز جمعه در  شهرهای این کشور علیه آمریکا و رژیم اشغالگر فلسطین دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

تظاهرات کنندگان خشمگین در آنکارا با اجتماع در صحن مساجد «حاجی بایرام» و «کجاتپه» علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و در حمایت از آرمان های فلسطین شعارهای «مرگ بر  آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «آمریکای قاتل، اسرائیل قاتل، از فلسطین گورتان را گم کنید»، «قدس ناموس و شرف مسلمانان است»، «مسجدالقصی آزاد خواهد شد»، «زنده باد برادری امت اسلامی» و ... سر دادند.

در شهر «آدنا» 67 انجمن و بنیاد به دنبال نماز جمعه کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند. در شهر «دیاربکر» به پیشگامی نهادهای مدنی اسلامی، از مسجد «اولوجامی» بیانیه ای قرائت شد و تصمیم ترامپ مورد اعتراض قرار گرفت. در شهر «ارزروم» تظاهرات حمایت از قدس در مسجد «لالاپاشا» ترتیب داده شده بود.

 

عراق

در عراق نیز به دعوت  کمیته مرکزی ناظر بر اعتراضات مردمی به‌ منظور حمایت از قدس، بعد از نماز جمعه در تمام مناطق این کشور تظاهرات های برگزار شد.

در بیانیه این کمیته آمده است که در پی اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ و در سایه سکوت دولت‌ ها، ملت‌ ها باید غبار ننگ و ذلت را از خود بتکانند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که ما می‌خواهیم به همه ثابت کنیم که ما برای یاری مظلوم و قدس شریف، آماده همکاری هستیم.

 

اردن

مردم خشمگین اردن هم امروز به خیابان ها آمدند و بر ضرورت دفاع از قدس در برابر صهیونیست‌ ها تاکید کردند.

مردم اردن با برگزاری تظاهرات گسترده، به تصمیم ترامپ در اعلام انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل تظاهرات کردند.

 

636483412789914080

 

تظاهرات از مقابل مسجد «الحسینی» در شهر «امان» آغاز شد و بسیاری از چهره های سیاسی و مسئولان پیشین و اعضای پارلمان و گروه ها و احزاب اردنی در این تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرات کنندگان در اعتراض به اقدام ترامپ علیه آمریکا و اسرائیل شعار دادند.

 

پاکستان

هزاران پاکستانی هم در شهرهای مختلف این کشور با به آتش کشیدن پرچم آمریکا سیاست های ترامپ را در قبال فلسطین محکوم کردند.

مردم شهرهای مختلف این کشور با برپایی تظاهرات این اقدام آمریکا را محکوم و بر آزادی قدس شریف تاکید کردند.

 

0

 

هزاران نفر از مردم شهرهای «لاهور» و «کراچی» هم با برگزاری تظاهرات در برابر کنسولگری آمریکا در این دو شهر ، تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان در پاکستان همچنین پرچم آمریکا و آدمک ترامپ را آتش زدند.

پارلمان ملی پاکستان هم با تصویب قطعنامه ای در محکومیت تصمیم رئیس جمهور آمریکا، این اقدام را حمله به امت اسلامی دانست.

 

افغانستان

راهپیمایی بی نظیری نیز توسط مردم افغانستان در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت سیاست های رئیس جمهور آمریکا در شهر «کابل» برپا شد.

 

000

 

لبنان

در «بیروت» پایتخت لبنان هم شماری از دانشجویان مقابل دانشگاه آمریکایی در این شهر تجمع کردند و پرچم رژیم  صهیونیستی را به آتش کشیدند.

 

00

 

دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید  قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌ آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌ های جهانی مواجه شد و خشم مسلمانان جهان رفته رفته افزایش و گسترش می یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.