مکان: اسلام آباد، پاکستان/ منبع: روزنامه نیشن

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیروهای امنیتی پاکستان صبح امروز شنبه با فعالانی که از 20 روز پیش تحصن کرده و بزرگراه اصلی «اسلام آباد» پایتخت این کشور را مسدود کرده اند، درگیر شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان برای سرکوب کردن معترضان حزب «لبیک یا رسول الله» که از 20 روز گذشته اقدام به تحصن و برگزاری تظاهرات در اسلام آباد کرده بودند، از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند و تظاهرات کنندگان در پاسخ به این اقدام، به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند  که منجر به درگیری های شدید شد. در جریان این درگیری ها که در  شهر «فیض آباد» در اسلام آباد به وقوع  پیوست، یک پلیس کشته و دستکم 63 نفر از جمله 29 پرسنل پلیس زخمی شدند.

پلیس برای جلوگیری از درگیری بیشتر، اقدام به بازداشت تظاهرات کنندگان کرده است.

حدود 8 هزار نیروی پلیس پس از پایان ضرب الاجل تعیین شده برای تحصن کنندگان، به این محل آمدند.

اعتصاب دو هزار نفر از اعضای جنبش لبیک یا رسول الله از 8 نوامبر و پس از آن شروع شد که لایحه‌ای مبنی بر اصلاح قانون «ختم نبوت» در پارلمان پاکستان تصویب شد.

در پاکستان گروه‌ هایی که خاتمیت نبی اسلام(ص) را قبول ندارند مجاز به هیچ گونه فعالیتی نیستند و مردم این کشور از این قانون حمایت می‌کنند. در حال حاضر دولت اسلام آباد مدعی است این لایحه رد شده و هیچ کس موافق تصویب آن نیست ولی اعتصاب کنندگان مصرانه به دنبال استعفای وزیر دادگستری پاکستان هستند.

گزارش ها حاکی است عملیات سرکوب معترضان همچنان ادامه دارد.

 

مکان: اسلام آباد، پاکستان

منبع: روزنامه نیشن

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.