مکان: انگلیس/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حراج معروف به جمعه سیاه (قبل از تعطیلات کریسمس) در انگلیس برگزار شد.  در حراج جمعه سیاه امسال قیمت ها تا 40 و حتی 50 درصد تخفیف خورده بود. توجه اغلب خریداران به لباس و کالاهای الکترویکی بود. گفته می شود برای بسیاری از فروشگاه ها که نگران از دست دادن تجارت خود در رقابت با غول آمازون هستند، این حراج فرصتی برای رکورد زنی بوده است.

 برخی از فروشگاه های معروف شهرهای «منچستر» و «بیرمنگام» نیز خلوت گزارش شده است.

جمعه سیاه یا حراج جمعه (Black Friday) یک آیین آمریکایی است که روز بعد از عید شکرگزاری که آخرین جمعه ماه نوامبر است، اجرا می‌شود. این آیین به نوعی آغاز خرید برای کریسمس محسوب می شود.

جمعه سیاه، تعطیل رسمی نیست، اما اکثر شرکت‌ ها این اجازه را به کارکنان خود می‌ دهند تا در این روز مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند.

این روز، شلوغ‌ترین روز برای فروشنده‌ ها است. هر چند آمریکای شمالی محل اصلی رخداد این سنت است، اما همچون بسیاری از سنت‌ های دیگر این منطقه، این سنت به کشورهای دیگر هم سرایت کرده است.

این روز به قدری اهمیت دارد که برخی فروشگاه‌ ها از سحرگاه کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌ آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید کرده باشند.

مکان: انگلیس

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.