مکان: سئول، کره جنوبی/ منبع: خبرگزاری یونهاپ

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پلیس ضد شورش کره‌ جنوبی امروز با معترضانی که مانع ورود خودروها و تجهیزات به پایگاه ضد موشکی تاد در جنوب‌ شرقی این کشور می‌ شدند، درگیر شد.

پلیس حدود 100 معترض را از روی پلی که به پایگاه محل استقرار سامانه‌ های آمریکایی تاد در شهرستان «سئونگجو» در 300 کیلومتری جنوب‌ شرق سئول منتهی می شد، متفرق کرد. معترضان با خودروهای متعدد و یک کامیون مسیر را مسدود کرده بودند. پلیس هم از ترس سقوط معترضان از روی پل تشک‌ های هوا زیر پل قرار داد.

معترضان شعارهایی در محکوم کردن سرکوب پلیس سر دادند. برگزارکنندگان این اعتراضات هم می‌ گویند شماری از ساکنان محلی در این سرکوب‌ ها زخمی شدند.

 

AEN20171121003351315_02_i

 

حدود 50 خودرو برای ساخت لوله‌ های آب و زیر ساخت گرمایشی وارد این پایگاه شدند.

سامانه تاد به عنوان بخشی از تلاش‌ ها برای مقابله با تهدیدات موشکی رو به رشد از سوی کره‌ شمالی در سئونگجو مستقر شده است. اما ساکنان این منطقه شدیدا مخالف این استقرار هستند و نگرانند که امواج الکترومغناطیسی رادارهای قدرتمند سلامت آنها را به خطر بیاندازد.

این استقرار سال‌ هاست کره‌ جنوبی را تحت‌ الشعاع قرار داده است و نه تنها ساکنان محلی، بلکه چین به این استقرار اعتراض دارد. پکن اینگونه استلال می کند که تاد به امنیت ملی چین آسیب می‌ زند و تاکید دارد رادارهای قدرتمند این سامانه‌ ها به منظور جاسوسی از این کشور قابل استفاده هستند.

مکان: سئول، کره جنوبی

منبع: خبرگزاری یونهاپ

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.