مکان: سوچی، روسیه/ منبع: سایت کرملین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه که به روسیه سفر کرده است، در شهر «سوچی» با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

روسای جمهور روسیه و سوریه در این دیدار درباره روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه به گفتگو پرداختند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: خیلی خوشحالم که پس از گذشت دو سال با شما دیدار می کنم. چند هفته پس از آغاز عملیات روسیه که بسیار موفقیت آمیز پیش می رود، باید اعتراف کنم که این عملیات اجازه پیشرفت روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه را به ما داد. روسیه در این فرایند، در ابعاد مختلف به پیشرفت آن و بر اساس منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی و استقلال سوریه کمک کرده است. 

وی گفت: طی این مدت هم در میدان جنگ و هم از لحاظ سیاسی به موفقیت های بزرگی دست یافتیم. بسیاری از مناطق سوریه از اشغال تروریست ها خارج شد و مردم سوریه که مجبور به ترک آن بودند، توانستند به این مناطق بازگردند.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: من می خواهم از این فرصت استفاده کنم و مراتب تشکر و قدرانی و همچنین تبریک ملت سوریه را به جهت حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشورمان به شما اعلام کنم.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار دستاوردها و پیشروی‌ های ارتش سوریه علیه تروریست‌ ها در این کشور را به بشار اسد تبریک گفت. 

در این نشست همچنین وزیر دفاع و رئیس کل ستاد نیروهای مسلح روسیه نیز حضور داشتند.

 

مکان: سوچی، روسیه

منبع: سایت کرملین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.