مکان: بنگلادش/ منبع: خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «رانیا» ملکه اردن امروز دوشنبه از اردوگاه پناهجویان «کوتوپالونگ» در بنگلادش بازدید کرد و از نزدیک وضعیت مسلمانان روهینگیایی را بررسی کرد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از سفر ملکه رانیا به بنگلادش خبر داده است.

در این سفر ملکه اردن کمک‌ های انسان‌ دوستانه خود را تقدیم ساکنان اردوگاه کرد.

در عین حال کنفرانس بین المللی جمع آوری کمک های مالی برای رسیدگی به 900 هزار آواره روهینگیایی امروز دوشنبه در شهر «ژنو» سوئیس آغاز به کار کرد. این گردهمایی با نام «کنفرانس امید برای بحران آوارگان روهینگیا» به طور مشترک توسط سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشور کویت برگزار می شود و هدف از آن تلاش برای جمع آوری دست کم 434 میلیون دلار کمک مالی تا فوریه 2018 اعلام شده است که 100 میلیون دلار آن تاکنون تامین و یا وعده پرداخت آن داده شده است.

فرستاده بنگلادش در سازمان ملل متحد هم امروز اعلام کرد نزدیک به یک میلیون آواره مسلمان روهینگیا از خشونت های دولت میانمار به این کشور گریخته اند.

«شمیم احسان» فرستاده بنگلادش در سازمان ملل متحد با اعلام این مطلب افزود این وضع برای بنگلادش غیر قابل تحمل است و میانمار باید اجازه بازگشت این آوارگان را بدهد.

وی افزود: «از زمان نسل کشی رواندا در سال 1994 ، این بزرگ ترین مهاجرت جمعی در یک کشور به شمار می رود.»

وی گفت: «با وجود ادعاهای مطرح شده، خشونت ها در ایالت راخین متوقف نشده است. همچنان روزانه هزاران نفر از روهینگیا وارد بنگلادش می شوند.»

وی گفت وزیر کشور بنگلادش به شهر «یانگون» سفر کرده است تا در خصوص تلاش برای دستیابی به یک راه حل پایدار گفت و گو کند.

اقلیت روهینگیا در استان «راخین» از سال 2012 هدف حمله بوداییان تندرو قرار گرفته‌ اند و با تشدید این حملات و پیوستن نیروهای ارتش به آنچه نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری گفته می‌شود، در هفته های اخیر بیش از پیش هدف این قبیل حملات قرار گرفته اند.

در دور جدیدی از حملات که از ۲۵ اوت (سوم شهریور) علیه مسلمانان آغاز شده، تاکنون بیش از 400 نفر کشته و دستکم 500 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌ اند. بیشتر این افراد که برای نجات جان خود به بنگلادش فرار کرده‌ اند، اکنون در اردوگاه‌ ها در مرز بنگلادش و میانمار در وضعیت بدی زندگی می‌ کنند.

 

مکان: بنگلادش

منبع: خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.