مکان: ریاض، عربستان/ منبع: عرب نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که صبح امروز یکشنبه وارد «ریاض» پایتخت عربستان سعودی شده بود، در کاخ «الیمامه» با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی  دیدار و گفت‌ و گو کرد.

 

0

00

 

وزیر خارجه آمریکا و پادشاه سعودی درباره روابط دوجانبه و چشم انداز همکاری و تحولات کنونی در منطقه گفت‌ و گو کردند. بر اساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر حضور هیاتی آمریکایی در کنار تیلرسون، شاهزاده «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» سفیر عربستان در آمریکا، «مساعد بن محمد العیبان» و «ابراهیم بن عبدالعزیز العساف» از وزرای مشاور و «عادل بن احمد الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز حضور داشتند.

 

000

تیلرسون پس از ورود به ریاض مورد استقبال هیات دیپلماتیک واشنگتن در عربستان قرار گرفت.

 

wire-1576332-1508640770-433_634x416

 

قرار است وزیر خارجه آمریکا امروز در افتتاحیه  شورای هماهنگی سعودی-عراقی شرکت کند. این شورا با هدف بهبود روابط عربستان سعودی و عراق، امروز آغاز به کار خواهد کرد.

تیلرسون قرار است در سفر به عربستان علاوه بر دیدار با مقام‌ های این کشور با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز که برای دیدار با او به عربستان رفته گفت و گو کند. چند مقام آمریکایی که خواسته‌ اند نام‌ شان فاش نشود هدف اصلی از سفر وزیر خارجه آمریکا را تلاش برای ایجاد محور سعودی‌ - عراقی در برابر ایران عنوان کردند. 

حل بحران قطر از دیگر اهداف این سفر عنوان شده است؛ هرچند تحلیلگران در واشنگتن چندان خوشبین نیستند که سفر تیلرسون مشکلات قطر در منطقه را کاهش دهد.

تیلرسون در تور منطقه‌ای خود که از عربستان سعودی آغاز شده است و شش روز به طول می انجامد قرار است از کشورهای قطر، پاکستان،‌ هند و سوئیس نیز بازدید کند.

مکان: ریاض، عربستان

منبع: عرب نیوز

 

 

ترجمه: زهرا طحانیان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.