مکان: مرز میانمار و بنگلادش/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک زن مسلمان روهینگیایی بچه به بغل در حال عبور از یک کانال کم عمق پس از عبورش از رودخانه مرزی«ناف» است. این زن به همراه بسیاری از مسلمانان روهینگیایی از خشونت ها علیه مسلمانان از میانمار فرار کرده است تا خودش را به بنگلادش برساند.

در همین حال، در اثر واژگون شدن کشتی حامل مسلمان منطقه آراکان که از دست ارتش میانمار و افراطیون بودایی گریخته بودند، 12، از جمله 6 کودک نفر در خلیج بنگال جان باختند.

«شیخ اشرف الزمان» از مقامات امنیتی بنگلادش اعلام کرد: در اثر واژگون شدن کشتی حامل مسلمان منطقه آراکان در ساعات بامداد امروز در خلیج بنگال که از دست ارتش میانمار و ملی گرایان بودایی گریخته بودند، 12 نفر، ازجمله 6 کودک جان باختند.

به گفته وی، در این کشتی 65 سرنشین حضور داشته‌ که 21 نفر آنها نجات یافته‌ و جسد 12 نفر نیز پیدا شده است. عملیات‌ جستجو برای نجات مفقودین ادامه دارد.

گفتنی است از 25 آگوست سال جاری از آغاز حوادث خشونت‌ بار در میانمار تعداد قربانیان در کشتی‌های واژگون‌شده که مسلمانان آراکان می خواهند به وسیله آن خود را به بنگلادش برسانند به 184 نفر رسیده است.

بنابر این گزارش، ارتش میانمار از تاریخ 25 آگوست تا کنون به بهانه «جنگ با شبه نظامیان مسلح» منطقه آراکان را هدف حمله قرار داده داست. در این حملات هزاران غیرنظامی جان باخته و حدود 200 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.همچنین بیش از به 500 هزار میانماری از خانه و کاشانه خود فرار کرده و به بنگلادش پناهنده شدند.از سال 1970 تاکنون نیز 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

 

مکان: مرز میانمار و بنگلادش

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.