مکان: سوئد/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دولت سوئد درخواست پناهندگی یک پیرزن 106 ساله افغان را که پس از طی سفری سخت سرانجام به این کشور رسیده بود، رد کرد. 

به نظر می رسد او مسن ترین پناهجوی جهان باشد.

این زن سالمند که برای رسیدن به اروپا، به کمک پسر و نوه‌ اش مسیری سخت را از طریق کوه‌ ها، بیابان‌ ها و جنگل‌ ها طی کرده بود، اکنون در معرض خطر اخراج از سوئد قرار دارد.

 

1

 

«بی‌ بی خال ازبکی» به شدت از کار افتاده است و به سختی می تواند صحبت کند. خانواده او درخواست کرده اند که در پرونده پناهندگی او تجدید نظر شود. بی‌ بی خال اجازه دارد تا پایان روند رسیدگی به درخواست تجدید نظر در سوئد باقی بماند. درخواست پناهندگی دیگر اعضای خانواده او نیز در مراحل مختلف بررسی است.

خانواده این زن سالمند، سفر خود به اروپا را در سال 2015 آغاز کردند. آنها در کنار خیل عظیم مهاجران سوری و افغان با پای پیاده و گاه با قطار از مسیر بالکان خود را به سوئد رسانده‌ اند.

بی‌ بی‌ ازبکی پس از طی سفری 20 روزه سرانجام در اکتبر سال 2015 وارد یکی از اردوگاه های پناهندگان در کرواسی شد. پسر 67 ساله و نوه 19 ساله او در طی این سفر، این زن سالمند را به کول می گرفتند.

آژانس مهاجرتی سوئد رد درخواست پناهندگی او را تایید کرده و گفته است که سن به خودی خود زمینه پناهندگی را فراهم نمی کند. بسیاری از کشورهای اروپایی بخش‌ هایی از افغانستان را امن می‌ دانند و به همین دلیل درخواست پناهندگی افغان‌ های ساکن این مناطق را رد می کنند.

 خبر رد درخواست پناهندگی بی‌ بی خال در ماه رمضان به اطلاع خانواده‌ اش رسیده بود اما آنها ترجیح داده بودند که او را مطلع نکنند. در نهایت پس از آن که پیرزن در جریان تصمیم دولت سوئد قرار گرفت، شرایط جسمانی او بدتر شد و  سکته کرد.

 

665003303001_5561124271001_5561108343001-vs

 

خانواده بی‌بی خال افغانستان را به دلیل جنگ و ناامنی ترک کرده‌ اند.

مکان: سوئد

منبع: شبکه الجزیره

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.