مکان: بروکسل، بلژیک/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مردی در مرکز شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک با چاقو به دو سرباز حمله کرد. وی مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

رسانه‌های محلی ابتدا از زخمی شدن فرد مهاجم خبر داده، و وضعیت او را بحرانی توصیف کرده بودند. دادستانی بلژیک اما ساعتی بعد با اعلام این که این حمله اقدامی تروریستی بوده است از مرگ وی خبر داد.

سخنگوی دادستانی بلژیک اعلام کرد فرد مهاجم مردی 30 ساله است که به واسطه فعالیت‌ های تروریستی برای پلیس شناخته شده نبوده است.

دو سربازی که مورد حمله قرار گرفتند در ناحیه دست و صورت «جراحت سطحی» برداشته اند.

پلیس بروکسل هنوز به طور رسمی واکنش رسمی به این حادثه نشان نداده است. با این حال «شارل میشل» نخست وزیر بلژیک در صفحه توئیتر خود در واکنش به این حمله و ضمن اعلام حمایت خود از سربازان کشورش نوشت: «سرویس های امنیتی ما پیگیر این حادثه هستند. به همراه مرکز بحران بلژیک از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.»

علاوه بر ماموران پلیس، خیابان های بروکسل پس از حملات «پاریس» و بروکسل در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016 شاهد حضور سربازانی نظامی است که اقدام به گشت زنی در شهر می کنند.

در ماه ژوئن سال جاری یک فرد مظنون به بمب گذاری انتحاری در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل توسط سربازان بلژیکی کشته شد. آن حادثه تلفاتی نداشت اما مقامات بلژیکی از آن به عنوان «حادثه ای تروریستی» معرفی کردند.

مکان: بروکسل، بلژیک

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.