مکان: آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک هفته پس از خشونت های نژاد پرستانه در شهر «شارلوتزویل» در ایالت «کارولینای شمالی» آمریکا، هزاران نفر در اعتراض به نژاد پرستی در شهرهای «بوستون»، «هیوستون»، «ونیز»، «کالیفرنیا» و «دورهام» تظاهرات ضد نژادپرستی برگزار کردند.

این تظاهرات در اعتراض به گردهمایی حامیان نژادپرستی برگزار شد. تظاهرات کنندگان، پلاکاردهایی در محکومیت نژادپرستی در دست داشتند و شعارهایی ضد فاشیسم سر دادند.

تظاهرات ضد نژاد پرستی در برخی شهرها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و پلیس برخی از تظاهرات کنندگان را با باتوم و تجهیزات ضد شورش سرکوب کرد.

هزاران نفری که در این تظاهرات ها شرکت داشتند پیام روشنی داشتند و آن اینکه نژادپرستی و برتری نژادی سفیدپوستان را تحمل نخواهند کرد. آنها می خواستند به طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان این پیام را منتقل کنند که حضور گسترده مردم در این تظاهرات ها نشان می دهد مردم چه نگاهی درباره تفکرات افراطی دارند.

خبرهای اولیه از بازداشت 27 تن حکایت دارد.

روز شنبه گذشته در تظاهرات راستگرایان و طرفداران برتری نژاد سفید، و مخالفان آنها در شارلوتزویل سه نفر کشته شدند. در این زد و خودرها یکی از راستگرایان با خودرو مخالفان را زیر گرفت که در نتیجه آنها یک زن 32 ساله کشته شد و چندین نفر دیگر زخمی شدند. دو پلیس هم که از‌ آسمان تجمع را زیر نظر داشتند در پی سقوط بالگردشان کشته شدند.

پس از حوادث شارلوتزویل، گرچه ترامپ به صراحت به محکوم کردن گروه‌ های نژادپرست پرداخت، اما اظهار نظر اولیه او در ملامت همه طرف‌ ها، با موجی از انتقادها رو به‌ رو شد. ترامپ در این اظهارات تاکید کرده بود که در هر دو طرف آدم‌ های خوبی وجود دارد.

مکان: آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.