مکان: اکلاهما سیتی، آمریکا/ منبع: نیویورک تایمز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اف بی آی گزارش داد «جری دریک وارنل» 23 ساله را بازداشت کرده که برای منفجر کردن یک بانک در شهر «اکلاهما سیتی» برنامه ریزی می کرد.

 

15oklahoma-blog427

 

اف بی آی اعلام کرد در اقدامی که صحنه سازی این نهاد بود، وارنل در روز 12 اوت یک خودروی باری را که تصور می کرد مسروقه و حامل 450 کیلوگرم مواد منفجره باشد به مرکز اکلاهما سیتی راند. گفته می شود که او قصد داشت این بمب را بعد از نیمه شب شنبه منفجر کند.

اف بی آی گفت او این خودرو را در کوچه ای کنار بانک پارک کرد و بعد با تلفن همراه شماره ای را گرفت که فکر می کرد باعث انفجار بمب خواهد شد. اف بی آی اعلام کرده است که مامورانش این بمب قلابی را کار گذاشته بودند و هرگز تهدیدی علیه امنیت عمومی نبود. 

چند روز پیش او پیامی را ضبط کرده بود تا بعد از حمله در اینترنت منتشر شود و در آن به ماموران مخفی گفته بود که مهم است بیانیه ای برای پخش در شبکه های اجتماعی آماده کند تا سایر گروه ها مانند داعش مدعی حمله ای که او انجام می دهد نشوند. 

او به ماموران مخفی گفته بود که از جمله از بمب گذاری مرگبار سال 1995 اکلاهما سیتی الهام گرفته است. در این بمب گذاری 168 نفر کشته شدند.

وارنل به تلاش برای استفاده از مواد منفجره برای ویران کردن یک ساختمان متهم شده و در صورت محکومیت، با مجازات حداکثر 20 سال حبس روبرو است.

او در سال 2013 نیز به جرم خشونت بازداشت شده بود ولی به سرعت آزاد شد.

مکان: اکلاهما سیتی، آمریکا

منبع: نیویورک تایمز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.