مکان: جده، عربستان/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم مانند «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هنگام سفر به عربستان سعودی حجاب بر سر نداشت.

عربستان سعودی قواعد خاصی در مورد پوشش زنان دارد. اما سیاستمداران زن از جمله ترزا می این قواعد را رعایت نکرده اند.

اکنون صدراعظم آلمان نیز تنها کت و شلوار به تن کرده و از پوشش روسری بر سر برای دیدار با ملک سلمان در قصر خود در جده امتناع ورزیده است.

مرکل قبلا گفته بود که از ممنوعیت پوشیدن برقع توسط زنان در آلمان حمایت می کند.

یک مقام آلمانی گفت مرکل با پادشاه عربستان دیدار، و درباره روابط دو جانبه و چشم‌ اندازهای پیش روی دو کشور و همچنین اوضاع منطقه‌ ای و بین‌ المللی گفتگو داشت.

موضوع حقوق زنان هیچ جایی در دیدار این دو مقام نداشت. این در حالی است که عربستان یکی از ناقضان حقوق اولیه زنان است.

در این دیدار شاهزاده «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» ولیعهد و رئیس‌ هیات دولت، شاهزاده «خالد الفصیل بن عبدالعزیز» امیر مکه، شاهزاده دکتر «منصور بن متعب بن عبدالعزیز» عضو هیات دولت و مشاور پادشاهی سعودی، شاهزاده «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز» وزیر گارد ملی، دکتر «ابراهیم بن عبدالعزیز العساف» عضو هیات دولت، «محمد بن عبدالله الجدعان» وزیر اقتصاد، دکتر «عواد بن صالح العواد» وزیر فرهنگ و اطلاع ‌رسانی، پادشاه سعودی را همراهی کردند.

به گفته مقامات آلمان، حجم تبادلات تجاری این کشور با عربستان در سال 2016 بیش از هشت میلیارد دلار برآورد شده و سرمایه گذاری آلمان در عربستان حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار است. درحالی برلین همچنان به تجهیز نظامی ریاض ادامه می‌دهد،

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از عربستان سعودی خواسته است تا تجاوز نظامی خود به یمن را متوقف کند. عربستان سعودی به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت، در پی کاهش شدید قیمت نفت خام طرح های بلند پروازانه ‌ای را برای تنوع در بخش اقتصادی خود در نظر دارد.

مرکل امروز دوشنبه بعد از عربستان به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.

مکان: جده، عربستان

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.