شماری از آمریکایی ها در اعتراض به جنگی که دولت ترامپ علیه مطبوعات این کشور به راه انداخته، مقابل دفتر روزنامه نیویورک تایمز تجمع کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: تظاهرات علیه اقدامات دونالد ترامپ در قبال رسانه ها در هوای سرد زمستانی و مقابل برج نیویورک تایمز در نزدیکی میدان تایمز برگزار شد.

در حالی که فضای موجود میان رئیس جمهوری جدید و رسانه های آمریکا سنگین تر می شود، شماری از معترضان به مواضع ترامپ در قبال رسانه ها به خیابان های نیویورک آمده و از رسانه ها حمایت کردند.

این نخستین تظاهراتی است که در حمایت از مطبوعات و رسانه ها در آمریکا برگزار می شود.

روز جمعه کاخ سفید خبرنگاران و روزنامه نگاران برخی از رسانه ها را به نشست خبری راه نداد. «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید نمایندگان برخی رسانه های مطرح را از جمله نیویورک تایمز، سی ان ان و پولتیکو را از حضور در نشست پرسش و پاسخ مطبوعاتی منع کرد.

نمایندگان روزنامه تایمز و آسوشیتدپرس پس از آنکه فهمیدند از ورود برخی همکارانشان جلوگیری شده است این نشست مطبوعاتی را تحریم کردند.

دونالد ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری خود جنگ تمام عیاری را علیه مطبوعات و رسانه ها به راه انداخته است.

استفاده زیاد ترامپ از توییتر و اعلام برخی از مهترین موضع ‌گیری‌ های دولت نوپای آمریکا از این طریق، دوری از برگزاری نشست‌ های مطبوعاتی و جلوگیری از ورود برخی از رسانه‌ها به این نشست‌ ها تعابیر مختلفی از سوی رسانه ‌ها داشته است که برخی از آن با عنوان «جنگ با رسانه ‌ها» یاد می ‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.