مکان: انگلیس/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش جماران، گروه شورش علیه انقراض یک راهپیمایی اعتراضی علیه گروه 7 را با 500 تجمع کننده در یک شهر ساحلی کورنیش آغاز کرد تا رهبران جهان را به احترام به آب و هوا ترغیب کنند.

در اولین روز مجموعه اعتراضات این گروه که قرار است در این سه روز برگزار شود، معترضان از مرکز سنت آیوس لیژر به سمت «های استریت» رفتند و پلیس آنها را اسکورت می کرد.

شورش علیه انقراض می گوید این اعتراضات در پاسخ به «عدم رعایت تعهدات جهانی آب و هوایی» و «تشویق رهبران جلسه برای اقدام فوری برای رسیدگی به شرایط اضطراری زیست محیطی» صورت می گیرد.

کسانی که در سنت ایوس زندگی می کردند در حالی که معترضان طبل می نواختند و شعارهای «زنگ خطر» و «شورش نابودی» را سر می دادند، بیرون از خیابان ایستاده و از آنها عکس می گرفتند.

برخی از آنها لباس های خاص با پیام های خاص بر تن داشتند.

چهل‌ و هفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا از همه‌ گیری ویروس کرونا در انگلیس آغاز شده است.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی کورنوال جریان دارد، نخست‌ وزیران و روسای جمهوری گروه 7(انگلیس، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌ های بین‌ المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. در پایان این نشست قرار است بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.

تم اصلی اجلاس این دوره، احیای جهان از همه‌ گیری کرونا عنوان شده که در شش جلسه کاری طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

این نخستین نشست حضوری سران دنیا بعد از تقریبا دو سال به شمار می‌ رود. نشست سال گذشته گروه 7 در آمریکا لغو، و نشست گروه 20 در عربستان سعودی نیز به دلیل کووید 19 به صورت مجازی برگزار شد.

همزمان با برگزاری این نشست تدابیر امنیتی شدیدی در کورنوال و پایتخت انگلیس جریان دارد. پلیس انگلیس دیروز اعلام کرد فردی را به اتهام بمب‌ گذاری قلابی در محل استقرار خبرنگاران اجلاس گروه 7 دستگیر کرده است.

در همین حال نیروهای پلیس انگلیس برای تشدید تدابیر امنیتی به حالت آماده باش درآمده‌ اند. حدود پنج هزار افسر پلیس مازاد از سراسر انگلیس برای کمک به تامین امنیت برگزاری این اجلاس به همراه حدود 6500 افسر و پرسنل اصلی، در این مکان حضور دارند.

در کنار وجود تهدیدات تروریستی احتمالی همزمان با برگزاری نشست گروه هفت در انگلیس، چالش دیگر مواجهه با راهپیمایی و اعتراض‌ های مخالفان این گروه خواهد بود که به گفته مقامات پلیس، می‌ تواند موجب بروز اختلالاتی در مسیر سازماندهی مناسب این اجلاس شود.

پلیس انگلیس اعلام کرد که تاکنون 40 گروه برای برگزاری تظاهرات اعتراضی طی روزهای درخواست کرده‌ اند. این درحالی است که گروه «ائتلاف در برابر گروه 7 مقاومت کن» گفته که برای برگزاری تظاهرات با پلیس هماهنگی نخواهد کرد.

پلیس اعلام کرد از حق اعتراض‌ های مسالمت آمیز معترضان حمایت می‌ کند و به همین دلیل چهار منطقه را برای برگزاری تجمعات احتمالی در نظر گرفته، اما به نظر می‌ رسد فعالان مخالف سیاست‌ های گروه 7(از جمله فعالان حامی محیط زیست و ضدجنگ) این مسئله را نخواهند پذیرفت و به دنبال برگزاری اعتراض‌ های خود در مکان‌ های بیشتری خواهند بود که به چالشی برای تامین‌ کنندگان امنیت این اجلاس تبدیل شده است.

شورش علیه انقراض چیست؟

شورش علیه انقراض می‌ خواهد دولت‌ ها «وضعیت فوق‌ العاده اقلیمی و زیست‌ محیطی» اعلام کنند و برای «مقابله با تغییرات اقلیمی فورا دست به کار شوند.»

شورش علیه انقراض خود را «جنبش نافرمانی مدنی به دور از خشونت» معرفی می‌ کند.

شورش علیه انقراض در سال 2018 ایجاد شد و پدیدآورندگانش می‌ گویند این جنبش در حال حاضر گروه‌ های متعددی در کشورهای مختلف دارند که مایلند وارد عمل شوند.

علامت این گروه یک ساعت شنی داخل یک دایره است، که به طور نمادین نشان می‌ دهد فرصت برای نجات انواع موجود زنده بر روی زمین رو به پایان است.

 

مکان: انگلیس

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.