گزارش جی پلاس؛

افزایش عمر باتری موبایل با نرم‌افزار اندرویدی

محققان نوعی اپلیکیشن اندرویدی ابداع کرده‌اند که مقدار انرژی مصرف شده توسط گوشی‌های اندروید را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌‌پلاس، محققان دانشگاه واترلو به تازگی نوعی اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های اندروید ابداع کرده‌اند که ماندگاری باتری گوشی هوشمند اندرویدی را تا یک ساعت افزایش می‌دهد. نرم‌افزار MultiDroid با کاهش مصرف انرژی دستگاه و بدون تأثیر روی عملکرد آن باعث بالا رفتن طول عمر گوشی‌های اندرویدی می‌شود.

این نرم‌افزار، روشنایی بخش‌های غیرکاربردی را کاهش می‌دهد و در نتیجه، میزان انرژی مصرف شده توسط دستگاه را محدود می‌کند. وقتی شب گوشیتان را به شارژر متصل می‌کنید، معمولا صبح در حالی از خانه خارج می‌شوید که شارژ گوشی کمتر شده و حتی تا نیمه روز به 30 درصد کاهش یافته است و در طول روز هم مجبور می‌شوید بارها آن را شارژ کنید.

ویژگی‌های اندرویدهایی چون نوقا 7، مانند ابزار چند پنجره همزمان، شارژ زیادی مصرف می‌کند به طوری که به کاربر امکان می‌دهد دو اپلیکیشن را در کنار هم و در صفحه‌هایی جداگانه مشاهده کنند که منجر به افت میزان شارژ گوشی می‌شود.

اما با ساخت نرم‌افزار جدیدی که روی گوشی نصب می‌شود، با کاهش روشنایی سایر نرم‌افزارهای غیرقابل استفاده، مصرف انرژی گوشی اندروید را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. این نرم‌افزار عمر باتری گوشی را بین 10 تا 15 درصد بهبود می‌بخشد.

دیدگاه تان را بنویسید