گزارش جی پلاس؛

ارتشی از کبوترهای رباتیک جاسوس ساخته می شود!

چینی‌ها به دنبال ایجاد ارتشی از ربات‌های جاسوسی شبیه کبوتر هستند که قادر است از رادار دشمن فرار کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، چینی‌ها قصد دارند با استفاده از گروهی از پهپادهای مجهز به دوربین که شبیه کبوتر طراحی شده‌اند، امنیت کشور را بالا ببرند. پهپادهای نظارتی، بال‌هایی چرخشی دارند که به آنها امکان حرکت کردن و  شیرجه زدن می‌دهد.

جاسوس‌های رباتیک از کبوترهای واقعی قابل تمایز نیستند و حتی بین دسته کبوترهای واقعی پرواز می‌کنند تا شناسایی نشوند و همین امر، آنها را از قرار گرفتن در معرض رادارهای دشمن مصون نگه می‌دارد. در این دستگاه‌ها، از برترین فناوری‌ها شامل دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری قدرتمند، سیستم کنترل پرواز و لینک داده‌های ماهواره‌ای استفاده شده است.

بیش از 30 آژانس نظامی و دولتی پهپادهایی به شکل کبوتر را ابداع کرده‌اند و آنها را می‌توان در آسمان «سین‌کیانگ»، منطقه واقع در شمال غربی چین مشاهده کرد. پهپادهای کبوتری کم‌تر از 200 گرم وزن و پهنای بالی حدود 50 سانتی‌متر دارند و قادرند تا بیش از 30 دقیقه با سرعت بالاتر از 40 کیلومتر در ساعت پرواز کنند.

4D9CD98900000578-5882159-image-a-5_1529924550375

این فناوری در حال حاضر مراحل ابتدایی خود را می‌گذراند و محققان به دنبال راهکاری هستند که این پرنده‌ها بتوانند حتی در شرایط آب و هوایی نامساعدی چون وزش باد، برف و باران شدید نیز فعالیت جاسوسی خود را انجام دهند.

چین پهپادهای نظارتی و جاسوسی خود را برای فعالیت در مناطق غربی هم‌مرز با مغولستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و هند به کار گرفته‌اند. این پهپادها در مناطق نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند و حرکات کبوترهای واقعی را تقلید کرده و از تیررس انسان‌ها و رادار دور می‌مانند.

پهپادهای کبوتری برخلاف بیشتر پهپادهای بدون سرنشین، از بال‌های ثابت یا پره‌های پروانه استفاده نمی‌کنند. در عوض، پره‌های بال را برای حرکت به کار می‌برند. در واقع، این پهپادها حدود 90 درصد حرکات حیوانات را تقلید می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید