معرفی با کیفیت ترین خودروهای داخلی

اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نتیجه ارزشیابی خودروهای ساخت داخل را منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

در سطح قیمتی 250 تا 500 میلیون ریالی خودروهای رنو ساندرو و پارس تندر پارس خودرو و خودروهای پژو 207 اتوماتیک و تندر 90 پلاس اتوماتیک ایران خودرو با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولید ساخت داخل را در مهرماه و در این کلاس قیمتی به خود اختصاص دادند.

به گزارش جماران به نقل از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مهرماه امسال در گروه سبک و بخش سواری، نیومزدا3 شرکت بهمن موتور و گرند ویتارا از شرکت ایران خودرو خراسان در سطح قیمتی بالاتر از یک هزار میلیون ریال با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروها را به دست آوردند. 
این 2 خودرو در ارزشیابی شهریورماه امسال نیز چهار ستاره را کسب کرده بودند.
در سطح قیمتی 750 میلیون تا یک هزار میلیون ریال نیز خودروهای هیوندا 20i کرمان موتور و کیا سراتوی شرکت سایپا موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند.
تیگو 5 مدیران خودرو و JAC-S5 کرمان موتور نیز در این کلاس قیمتی با سه ستاره کیفی در رتبه بعدی قرار گرفتند. 
همه خودروهای این کلاس قیمتی در ارزشیابی شهریورماه به همین اندازه ستاره کیفی به دست آورده بودند.
در کلاس قیمتی 500 تا 750 میلیون ریال خودرو هیوندا 10i ساخت شرکت کرمان موتور چهار ستاره کیفی به دست آورد و چانگان CS35 سایپا سیتروئن، آریزو5 مدیران خودرو ، JAC-J5 کرمان موتور و برلیانس H330 پارس خودرو توانستند سه ستاره کیفی به دست آوردند. 
در این کلاس قیمتی لیفان X60 کرمان موتور نیز یک ستاره به دست آورد.
در سطح قیمتی 250 تا 500 میلیون ریالی خودروهای رنو ساندرو و پارس تندر پارس خودرو و خودروهای پژو 207 اتوماتیک و تندر 90 پلاس اتوماتیک ایران خودرو با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولید ساخت داخل را در این ماه و در این کلاس قیمتی به خود اختصاص دادند.
در کلاس قیمتی پایین تر از 250 میلیون ریال نیز 2خودرو سایپا X131 و سایپا X132 شرکت سایپا و همچنین سایپا X131 پارس خودرو هر کدام یک ستاره به دست آوردند. 
این خودروها در ارزشیابی شهریور ماه نیز یک ستاره ای بودند.

** بخش وانت
در گروه سبک و در بخش وانت، وانت تندر شرکت ایران خودرو با دریافت سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در سطح قیمتی پایین تر 500 میلیون ریال در این ماه به خود اختصاص داد.
وانت‌های مزدا کارا 2000 تک کابین و دو کابین بهمن موتور، وانت نیسان تک سوز زامیاد، وانت آریسان ایران خودرو دیزل و وانت نیسان دوگانه سوز زامیاد هر کدام یک ستاره کیفی را از آن خود کردند.
وانت پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل نیز در کلاس قیمتی بالاتر از 500 میلیون ریال تنها خودرویی بود که توانست 2ستاره کیفی را از آن خود کند.

** اسکانیا 410G کشنده برتر مهرماه امسال
گزراش وزارت صنعت، معدن و تجارت می افزاید: در گروه سنگین و در بخش باری خودرو کشنده اسکانیا 410G ماموت دیزل با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داد.
در بخش مسافری فقط خودرو تولیدی اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال ساخت شرکت عقاب افشان بود که 2 ستاره کیفی به دست آورد.
کامیونت ایسوزو NPR75K در بخش کامیونت و کامیون NPR75M در بخش کامیون که ساخت شرکت بهمن دیزل هستند، هر کدام 2 ستاره کیفی را از آن خود کردند. 
این خودروها در ارزشیابی شهریورماه به همین اندازه ستاره کیفی دریافت کرده بودند.
در روش جدید ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی (روش آدیت ملی)، خودروها در 2مرحله استاتیک و دینامیک ارزیابی می شوند. 
در مرحله استاتیک، خودرو از نظر عوامل ظاهری، فواصل، همسطحی و رنگ و در مرحله دینامیک، از نظر عملکرد همه سیستم های خودرو مانند ترمز، فرمان، سیستم های الکترونیکی خودرو و ... ارزیابی می شود.
در این روش، تمرکز بر ایرادهای ایمنی و اساسی خودروهاست؛ به گونه ای که در صورت بروز ایراد ایمنی یا اساسی، خط تولید خودروساز متوقف و از تحویل این خودروها به مشتری جلوگیری می شود.
همچنین ایرادهای مهم و عملکردی با نمره و وزن بالایی در ارزیابی ها لحاظ می شود.
نمرات نهایی و سطح کیفی هر خودرو با نشان ستاره در گزارش ها تعیین و منعکس می شود. 
این روش مطابق استانداردها و رویه های جهانی و درک آن برای کارشناسان و عموم آسان است.

دیدگاه تان را بنویسید