حمله هکرها به برخی شرکت ها و کارخانه های کلیدی آمریکا

بررسی های نهادهای فدرال در آمریکا نشان می دهد هکرها از ماه می گذشته به صنایع هسته ای و هواپیمایی، بخش های انرژی و آب و همچنین برخی صنایع و کارخانه های کلیدی این کشور حمله کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حملات یادشده تا بدان حد جدی بوده که پلیس فدرال آمریکا و وزارت امنیت داخلی این کشور با ارسال ایمیل هایی به برخی شرکت ها و موسسات آمریکایی که بیش از بقیه در معرض خطر بوده اند به آنها هشدار داده و راهکارهایی را برای در امان ماندن از حملات هکری اعلام کرده اند.

در این ایمیل ها تصریح شده که گروهی از جاسوسان سایبری موفق به نفوذ به برخی از شبکه های این شرکت ها و مجموعه ها شده اند. اگر چه جزئیات این حملات و میزان موفقیت آنها افشا نشده، اما در یک مورد این حملات به نفوذ به یک ژنراتور تولید برق انجامیده است.

هکرها با ارسال ایمیل های آلوده و حاوی لینک به وب سایت های دارای کدهای معیوب توانسته اند کارمندان برخی از این مجموعه ها را فریب دهند و اطلاعات ورود به شبکه های رایانه ای آنها را به دست آورند. همچنین هکرها از همین طریق اطلاعات متنوعی را در مورد فعالیت های شرکت های یادشده جمع آوری کرده اند.

تحقیقات اف بی آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا از افزایش تعداد حملات صورت گرفته به شرکت های آمریکایی و اروپایی خبر می دهد و البته کیفیت و کمیت حملات سرقت شده از این طریق افشا نشده است. رابرت لی مدیر موسسه امنیتی دراگوس که در این زمینه با نهادهای دولتی آمریکایی همکاری داشته مدعی شده که دولت روسیه در این حملات دست داشته است. البته مقامات دولتی ایالات متحده در این زمینه سکوت کرده اند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید