تولید تخم مرغ های ضد سرطان و هپاتیت با دستکاری ژنتیکی مرغ ها!

گروهی از محققان ژاپنی با استفاده از علم مهندسی ژنتیک تغییراتی حیرت انگیز در برخی مرغ ها ایجاد کرده اند تا تخم های آنها خاصیت دارویی پیدا کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تخم های این مرغ ها حاوی داروهایی هستند که برای مقابله با سرطان و بیماری هپاتیت قابل استفاده هستند. انتظار می رود این تحول هزینه مداوای برخی بیماری ها را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

اینترفرون بتا نام نوعی پروتئین است که برای مداوای سرطان پوست بدخیم و بیماری هپاتیت به کار می رود. اگر دانشمندان بتوانند برای تولید ایمن پروتئین یادشده از مرغ های تخم گذار بهره بگیرند، هزینه تولید داروهای دارای این پروتئین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

بدین منظور پژوهشگران ژن های حاوی این پروتئین را به سلول های پیشگام اسپرم مرغ ها تزریق کردند. این سلول ها برای تولید تخم مرغ نیز به کار می روند و این کار به طور مداوم قابل انجام است.

تا به حال سه مرغ به همین شیوه مورد دستکاری ژنتیکی قرار گرفته اند و قادر هستند هر روز تخم مرغ هایی با قابلیت دارویی عرضه کنند. انتظار می رود در دراز مدت استفاده از این شیوه هزینه دسترسی به داروهای ضدسرطان پوست و هپاتیت را به ۱۰ درصد رقم فعلی کاهش دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید