گزارش جی پلاس؛

درمان بیماری و تغذیه فوق العاده با خوردن ربات ژله‌ای!

در آینده‌ای نزدیک قادر به خوردن ربات‌هایی خواهیم بود که باعث بهبود مریضی شده یا مواد مغذی را به بدن‌مان می‌رسانند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ شاید قورت دادن رباتی که عملکردهای خاصی در بدن دارد، بیشتر شبیه به داستان‌های علمی- تخیلی باشد ولی دانشمندان این موضوع را تا حدود زیادی محقق کرده‌اند.

دانشمندان سوئیسی به‌تازگی از نمونه مفهومی یک عملگر ژلاتینی رونمایی کردند که قطعاتی روی آن تعبیه شده که مکانیسم جالبی از حرکت فیزیکی را ایجاد می‌کنند.

پزشکان هم‌ اکنون ماشین‌هایی مانند ضربه‌‌ساز را وارد بدن افراد بیمار قلبی می‌کنند که هم در تن بیمار ماندگار می‌شود و هم فقط از طریق جراحی باید آن را در بدن قرار داد؛ اما به‌زودی این ربات‌های ژله‌ای خوشمزه جای این دستگاه‌ها را خواهند گرفت. این ربات‌ها کاربردهای بسیار زیادی خواهند داشت.

دانشمندان می‌گویند اجزای تشکیل‌دهنده این ربات‌ها، کاملا خوراکی هستند و قطعات آن با مواد مغذی یا دارویی برای هضم و یا متابولیسم بدن ترکیب شده‌اند.

دانشمندان همچنین معتقدند «کاربرد ربات‌های یک بار مصرف، اکتشاف در بدن، ربات‌های قابل هضم برای اهداف پزشکی و رساندن مواد غذایی یا دارو به بدن است. این ربات‌ها به بار اضافی برای تامین غذای خود نیاز ندارند، زیرا خودشان غذا هستند».

آنها معتقدند که ربات‌های ژله‌ای فقط برای انسان‌ها ساخته نشده‌ و می‌توان از آن برای مطالعه روی زندگی و رفتار حیوانات وحشی در دسته‌های بزرگ هم استفاده کرد. این ربات‌ها همچنین برای درک رفتارهای شکار حیوانات یا آموزش به حیواناتِ در حال انقراض یا محافظت‌شده، به منظور شکار غذای مورد نیازشان نیز کاربرد دارد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید