مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5 و آیدل 5 اس+ تصاویر

یک هفته پیش از آغاز نمایشگاه IFA 2017، مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5 (Alcatel Idol 5) و آیدل 5 اس (Alcatel Idol 5S) همراه با تصاویر آنها در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آلکاتل با عرضه گوشی های آیدل 4 و آیدل 4 اس به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرد و بعد از گذشت یک سال، حالا این شرکت قصد دارد نسل جدید آنها را در نمایشگاه برلین معرفی کند.

طراحی و مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5 اس

مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5

شاید بتوان اصلی‌ترین تفاوت در طراحی آیدل 5 اس با آیدل 4 اس را اسپیکرهای جلویی کوچکتر اما با سوراخ‌های بزرگ‌تر در نظر گرفت. به علاوه، احتمالا این تغییر برای اسپیکرهای پشتی نیز اعمال می‌شود. با این حال، حاشیه‌هایی بالایی و پایینی دستگاه هم‌چنان زیاد بوده و با وجود صفحه نمایشی 5.2 اینچی، یک گوشی نسبتا بزرگ پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت.

آیدل 5 اس همراه با کلید فیزیکی مخصوصی به نام “Boom Key” تولید می‌شود که از آن می‌توان به عنوان شاتر دوربین استفاده کرد. به علاوه، این کلید نقش بوستر صدا را نیز ایفا می‌کند. دکمه پاور و درگاه سیم کارت هم در بخش چپی دستگاه قرار گرفته‌اند. متاسفانه تصویری از قسمت پشتی گوشی منتشر نشده است.

مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5

در رابطه با مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5 اس، به لطف اطلاعات لو رفته از طریق وب‌سایت بنچمارک گیری “GFXBench”، انتظار می‌رود این گوشی جدید با شماره مدل TCL 6060 در دو نسخه مختلف با تراشه‌های هلیو پی 25 با پردازنده‌ای 2.3 گیگاهرتزی و اسنپدراگون 625 با پردازنده‌ای 2 گیگاهرتزی روانه بازار شود. تفاوت اصلی این دو تراشه نیز نوع پردازشگر گرافیکی آنها، Mali-T880 برای هلیو پی 25 و آدرنو 506 برای اسنپدراگون 625، خواهد بود.

نسخه کوالکام آیدل 5 اس همراه با 3 گیگابایت رم و نسخه مدیاتک آن همراه با 2 گیگابایت رم تولید خواهد شد. همچنین این گوشی با صفحه نمایشی 5.5 اینچی و فول اچ دی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی با فلاش ال ای دی و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی به فروش می‌رسد. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل نیز می‌توان به بهره‌گیری نسخه مدیاتک از NFC و وجود اندروید 7.1 (به جای اندروید 7.0) در نسخه کوالکام اشاره کرد.

گفته می‌شود آیدل 5S با تراشه هلیو پی 25، در حدود 476 دلار (399 یورو) قیمت دارد.

مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5
مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5

طراحی و مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5

مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5

اگرچه شباهت‌های بسیاری میان آیدل 4 و آیدل 4 اس وجود دارد، آیدل 5 به شیوه‌ای کاملا متفاوت طراحی شده که شاید از مهم‌ترین تفاوت‌های آن بتوان به عدم وجود اسپیکرهای دوگانه جلویی و Boom Key اشاره کرد.

حاشیه‌های گوشی در بخش جلویی نسبتا زیاد بوده و در قسمت بالایی می‌توان بسیاری از سنسورهای اصلی و earpiece را مشاهده کرد. در بخش پشتی، دوربین دستگاه را می‌بینیم که در بخش بالایی همراه با فلاش ال ای دی دوگانه قرار گرفته است. از موارد قابل توجه دیگر در این بخش نیز می‌توان سنسور اثر اتگشت، طرحی U شکل آنتن و لبه‌های خمیده پشتی به منظور انتقال تجربه بهتر هنگام کار کردن با دستگاه اشاره کرد.

مشخصات فنی آلکاتل آیدل 5

پیش‌تر اطلاعات گوشی آلکاتل آیدل 5 با شماره مدل TCL 6058 در GFXBench قرار گرفته بود، اما به دلایل نامعلوم تمام آنها حذف شده است. با این حال، انتظار می‌رود موبایل جدید آلکاتل نیز با صفحه نمایشی 5.2 اینچی و فول اچ دی، تراشه MT6735 با پردازنده هشت هسته‌ای و 1.3 گیگاهرتزی، 3 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی، باتری 2800 میلی‌آمپر ساعتی و اندروید 7.0 نوقا با قیمتی در حدود 298 دلار (250 یورو) به فروش رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید