ایرانسل بدون درخواست مشترک بسته جدید اینترنت را رزرو می کند/ عکس

ایرانسل بدون درخواست مشترک و اطلاع‌رسانی، هنوز بسته اینترنتی تمام نشده بسته رزرو را انتخاب و فعال می‌‌کند که مهلت بسته رزرو از همان روز شروع می‌شود. یعنی اگر بسته اول تمام نشود هم بسته دوم بی‌استفاده منقضی و پول آن اخذ می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از زمانی که بسته اینترنت مشترکان تمام می‌شد و در برخی اپراتورها بدون اطلاع‌رسانی پیامکی به مشترک، مصرف اینترنت براساس مصرف آزاد شارژ می‌شد و مشترکان دچار ضرر و زیان می‌شدند، اپراتورها بسته رزرو برای بسته‌های اینترنت موبایل پیش‌بینی کردند.

در حال حاضر براساس روال کار دو اپراتور اول و سوم، نزدیک به پایان بسته اینترنتی در پیامکی به مشترک اطلاع داده می شود که حجم بسته اینترنتی در حال اتمام است یا بسته رزرو انتخاب کنید یا بسته فعلی به طور خودکار تمدید می شود یا فعال شدن خودکار بسته مجدد را لغو کنید و پس از پایان بسته اینترنتی نیز بسته رزرو برای مشترک فعال می‌شود.

اما در اپراتور ایرانسل روال کار بسته رزرو تفاوت عجیبی دارد. 

در ایرانسل اندکی مانده به پایان بسته اینترنتی، بدون درخواست مشترک یا اطلاع‌رسانی به او، بسته رزرو انتخاب و البته فعال می‌شود.

به این ترتیب زمانی که هنوز مگابایت‌هایی از بسته اصلی باقی مانده، بسته دوم هم‌زمان فعال است و مهلت زمانی آن حساب می‌شود که در این صورت اگر حتی مشترک به هر دلیل استفاده از بسته اول را متوقف کند و بسته اول هیچ‌گاه به پایان نرسد، بسته دوم با گذشت زمان بدون استفاده منقضی و پول آن به حساب کاربر منظور می‌شود. 

اپراتور پاسخگوی مرکز تماس ایرانسل در پاسخ به گلایه کاربر از مدل غیرمنطقی بسته رزرو که در هیچ اپراتور دیگری حتی وجود ندارد، اعلام می‌کند که روال کار دو اپراتور دیگر آن گونه است و در قانون ایرانسل روش اجرای به این شکل است. 

نتیجه طرح شکایت و تشکیل پرونده در مرکز تماس ایرانسل نیز اگرچه قرار بود طی 72 ساعت اعلام شود، اما با گذشت 20 روز همچنان اپراتور پاسخ «در حال بررسی» به کاربر می‌دهد و این موضوع بار دیگر ضعف مرکز پاسخگویی ایرانسل در بررسی موضوعات اصلی را نمایان می‌کند. 

این موضوع را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مسئول نظارت بر عملکرد اپراتورها جویا شدیم تا با اطلاع از قانونی یا تخلف بودن این اقدام ایرانسل، موضوع را در قالب «طرح موضوع» یا «گزارش تخلف» منتشر کنیم اما علی‌رغم دو هفته پیگیری و وعده بررسی، تا لحظه انتشار این گزارش هنوز پاسخی دریافت نشده که در صورت دریافت پاسخ، توضیحات به گزارش اضافه خواهد شد.

در پاسخ به پیگیری خبرنگار ما از ایرانسل این شرکت اعلام کرد: «اطلاع رسانی قبل از اتمام بسته‌ها در مقاطع زمانی مختلف و در درصدهای متفاوت مصرف مشترکان توسط اپراتور به مشترک اطلاع رسانی می‌شود تا مشترک بداند چه میزان از بسته استفاده شده و چقدر از بسته باقی مانده و نیاز به تمدید یا خرید دارد.

مشترک در ابتدای خرید بسته امکان درخواست تمدید یا عدم تمدید خودکار را دارد؛ این امکان همواره برای مشترک وجود دارد که نسبت به لغو یا تمدید بسته خود اقدام کند، و هرگونه تمدید یا عدم تمدید بسته با آگاهی مشترک اتفاق می‌افتد.

مشترک می‌تواند همواره از وبسایت ایرانسل، کدهای USSD یا نرم افزار کاربردی ایرانسل من مدیریت کاربری خود را در دست داشته باشد.

نرم افزار کاربردی ایرانسل من امکان مدیریت بسته‌ها را به مشترک داده است و مشترک با آگاهی از فعال بودن، تاریخ انقضاء بسته، حجم استفاده شده و حجم باقیمانده و مانده اعتبار بسته‌ی خود، اقدام به خرید و فعالسازی می‌کند.

برای بررسی موضوع مطرح شده در خصوص عدم پیگیری و پاسخگویی پشتیبانی ایرانسل شماره و یا کد پیگیری را در اختیار روابط عمومی قرار دهید تا پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید