روی خوش بازار به خودروهای کراس اوور

این روزها با خودروهای شاسی بلند بیشتری در خیابان های شهر روبرو می شویم که جدا از طراحی متفاوت شان، بعضی کوچک تر و جمع و جورتر از بقیه به نظر می رسند.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، شاید از سر کنجکاوی هم که شده تمایل داشته باشید بیشتر در مورد این خودروها بدانید. برای اشاره به این خودروها معمولا اصطلاح «نیمه شاسی بلند» یا «نیم شاسی» استفاده می شود، اما این خودروها در اصل «کراس اوور» (Crossover) نامیده می شوند. کراس اوور خودرویی است که علی رغم داشتن فضا و بدنه یک خودرو شاسی بلند (SUV)، از پلتفرم یک خودروی سواری بهره می برد. این موضوع باعث می شود علاوه بر برخورداری از مزیت های یک شاسی بلند، نظیر ارتفاع بیشتر، دید بهتر و ایمنی بیشتر، از معایب آن نظیر وزن زیاد و مصرف بالای سوخت، پرهیز شود. استفاده از این پلتفرم به فرمان پذیری بهتر و قدرت مانور بیشتر در رانندگی شهری نیز کمک می کند.

 

همین مزیت¬ها، کراس اوورها را به انتخابی ایده آل برای بسیاری از خانواده ها تبدیل کرده و هر روز سهم بیشتری از بازار خودرو کشورهای مختلف را به آن اختصاص داده است. در حال حاضر کراس اوورها به انتخاب اول بسیاری از خانواده های آمریکایی تبدیل شده و 27 درصد از کل بازار خودرو آمریکا را تشکیل می دهد. در اروپا نیز 1 میلیون و 400 هزار خودرو کراس اوور در سال 2016 به فروش رسید که بنابر تحلیل مجله Automotive News Europe پیش بینی می شود این میزان به 2 میلیون دستگاه در سال 2018 برسد. همه اینها در حالی است که تا همین 20 سال پیش، مفهومی به عنوان کراس اوور در بازار خودرو وجود نداشت و کسی با ان آشنایی نداشت. حال با اطمینان می توان گفت کراوس اوورها مسیر رشد و محبوبیت خود را در سال های آتی ادامه خواهند داد.

در بازار داخلی خودرو نیز کراس اوورها در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اگر از جمله افرادی  هستید که با تصور قیمت بالاتر این خودروها در مقایسه با سدان ها یا هاچ بک ها، قید خرید آن را زده اید بهتر است بدانید لزوما اینطور نیست. استقبال مشتریان باعث شده خودروسازان بیشتری با معرفی مدل های جدید به این سگمنت از بازار ورود کرده و در نتیجه شاهد تعدیل قیمت نهایی این نوع خودروها در بازار باشیم.

یکی از کراس اوورهای تازه وارد در بازار خودرو، ام وی ام ایکس 222 است که با تکیه بر تکنولوژی روز و با طراحی جذاب و جوان پسند، در دو نسخه دستی و اتوماتیک و در تیپ های ساده و اسپرت عرضه شده است. از امکانات این خودرو می توان به مانیتور بزرگ 8 اینچی لمسی، کروز کنترل، سیستم چند رسانه¬ای، سنسور پارک عقب و سانروف برقی، کیسه هوای SRS برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز مجهز به ABS+EBD ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و کمربند ایمنی 3 نقطه ای اشاره کرد. ایکس 22 در اواخر سال 1395 توسط شرکت مدیران خودرو در ایران معرفی شد و شرایط فروش مناسب این خودرو در کنار امکاناتی که به آن اشاره شد موجب شد در مدت کوتاهی به عنوان یک محصول جوان پسند به محبوبیت قابل توجهی در بازار دست پیدا کند.

البته موفقیت ایکس 22 به بازار خودرو ایران محدود نشده و در کشورهای مختلفی نظیر روسیه، برزیل  و.... نیز با استقبال بی نظیری روبرو شده، به نحوی که شرکت چری با تکیه بر استقبال از این خودرو و سایر محصولات خود، به صادرکننده اول کشور چین در صنعت خودرو تبدیل شده است.

برای اطلاع از شراط فروش محصولات ام وی ام اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید