گمانه زنی‌های جدید از قیمت آیفون 8

آغاز قیمت آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8), با توجه به مسئله عرضه و تقاضا 1200 دلار بوده و برخی نسخه‌های آن تا 1400 دلار نیز فروخته خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حال حاضر شایعات و گزارشات زیادی وجود دارد که ادعا می‌کنند اپل قرار از در پاییز امسال از یک نسخه بازطراحی شده آیفون همراه با نمایشگری رونمایی کند که اغلب پنل جلویی را در بر می‌گیرد. اما اگر قصد خرید این محصول را دارید، ظاهرا از همین حالا باید پس انداز کنید. در این هفته طرفداران اپل و دیگر کاربران بحث جدی در مورد احتمال بیش از حد زیاد بودن قیمت آیفون 8 آغاز کرده‌اند که حتی در این بین قیمت 1500 دلاری نیز شنیده می‌شود. این درحالیست که نسخه پایه آیفون 7 اپل هم اکنون با قیمت 649 دلار به فروش می‌رسد!

قیمت آیفون 8 اپل به 1500 دلار نمی‌رسد

در این بین جدیدترین حدس و گمانه‌زنی‌های وبلاگ نویس و پادکستر مشهور، جان گروبر نیز جالب است. او کسیت که قیمت 9 هزار و 999 دلاری نسخه طلایی اپل واچ اپل را به درستی پیش‌بینی کرده بود. گروبر در پستی مشابه در خصوص قیمت آیفون 8 که در پاییز رونمایی می‌شود اطلاعات تازه‌ای را منتشر کرده است. او می‌گوید احتمالا 1500 دلار برای یک نسخه پایه زیاد باشد. وی عنوان می‌کند که قیمت آیفون 8 اپل از 1200 دلار آغاز خواهد شد و قیمت نسخه‌های رده بالای آن نیز احتمالا از 1300 یا 1400 دلار تجاوز کند. اگر چه او رابطه بسیار نزدیکی با فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل دارد، اما وی عنوان می‌کند که این اطلاعات از منابع داخلی خود شرکت کوپرتینویی به دست نیامده است.

گروبر همچنین نخستین فردی نیست که از قیمت بالا و سرسام آور آیفون بعدی اپل می‌گوید. طی چند وقت گذشته شرکت‌هایی نظیر “Fast Company” و تحلیلگران شرکت “Credit Suisse” نیز بارها بر این قضیه تاکید داشته‌اند. استدلال گروبر این است؛ زمانی که اپل از آیفون جدید خود رونمایی کند باید ده‌ها میلیون نسخه از آن را به تولید برساند و این بدان معناست که اپل گاهی اوقات نمی‌تواند قطعاتی نظیر نمایشگر لبه به لبه را همانند رقبای خود در سطح بیشتری از محصولات مورد استفاده قرار دهد. تولید برخی از این اجزا در رنج ده‌ها میلیونی بسیار سخت و دشوار است و گاهی تعداد آن‌ها به اندازه کافی نخواهد بود. اگر اپل قصد داشته باشد از یک آیفون گران قیمت رونمایی کند، قیمت افزایش پیدا کرده و تقاضای آن کاهش میابد، به این ترتیب اپل با خطرات بیشتری مواجه خواهد شد و آن زمان است که تولید قطعات بیشتر عملا غیر ممکن خواهد شد.

بنابراین اپل به جای آن که مراسم رونمایی را به جهت ناکافی بودن صفحات نمایش اولد به تاخیر بی‌اندازد، از نسخه‌های ارزان قیمت‌تری رونمایی می‌کند و این حفظ حاشیه 30 الی 40 درصدی سود باعث می‌شود تا یک نسخه ویژه با قیمت بیش از هزار دلار معرفی کند که احتمالا «پرو» یا «ادیشن» نام خواهد داشت. گروبر اینگونه می‌نویسد: شنیده می‌شود آیفون اولد محصولیست که اپل نمی‌تواند طی یه فصل 40 میلیون نسخه از آن را به تولید برساند. اگر این درست باشد بدان معناست که قیمت آیفون 8 اپل می‌تواند بسیار گران باشد. به این خاطر آیفون بعدی گران است که در اصل عرضه و تقضا با یکدیگر همخوانی نخواهد داشت. زمانی که عرضه محدود و تقاضا بالا باشد، قیمت‌ها بالاتر رفته و قیمت‌های بالا نیز تقاضا را کاهش می‌دهند.

بی‌شک اپل خودش را با عرضه یک آیفون گران قیمت در پاییز سال جاری به دردسر نمی‌اندازد. شایعات اخیر که از سوی مینگ چی کو نیز تایید شده‌اند، خبر از رونمایی همزمان دو آیفون دیگر همراه با آیفون اولد اپل می‌دهند که قیمت آن‌ها نزدیک به آیفون 7 اپل است. این دو نسخه که احتمالا آیفون 7 اس و 7 اس پلاس نام خواهند داشت، با قیمتی بین 700 الی 1000 دلار به فروش خواهند رفت. کو تاکید می‌کند که این دو محصول برخلاف برادر گران قیمتشان، از نمایشگرهای LCD برخوردارند.

اما آیفون اولد اپل نیز بی‌تردید در بین طرفداران کوپرتینو محبوب خواهد شد؛ بنابراین اگر شما هم قصد خریداری یک نسخه از آن را دارید از همین حالا اقدم به پس انداز پول خود کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید