راه اندازی مجدد تماس صوتی تلگرام به تصمیم مقام قضایی وابسته است

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی مجدد تماس صوتی پیام رسان تلگرام را منوط به تصمیم جدید مقام های قضایی در این باره دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «محمود واعظی » به قطع تماس صوتی تلگرام توسط مقام های قضایی کشور که در ماه های اخیر رخ داد، اشاره کرد و گفت: تماس صوتی تلگرام از اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خارج شده و راه اندازی مجدد آن منوط به تصمیم جدید مقام های قضایی است. 
وی در عین حال تصریح کرد: مسائل امنیتی از دلایل توقف تماس صوتی تلگرام بوده است و این موضوع که برخی مطرح می کنند چرا تماس صوتی برخی شبکه های مجازی متوقف نشده، اما تماس صوتی تلگرام قطع شده به دلیل تعداد زیاد کاربران تلگرام است که اشرافیت و نظارت بر آن را دشوارتر می کند، صحیح نیست. 
بیست و نهم فروردین ماه امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد مسدودسازی امکان تماس صوتی با پیام رسان تلگرام از سوی دادستانی کل کشور صورت گرفت و چرایی این کار را از مقام های قضایی پیگیری کنید. 
تلگرام از 30 مارس 2017(10 فروردین 1396) امکان تماس صوتی رایگان را برای کاربران اروپای غربی فراهم کرده است. 

*خطوط مشترکان بدهکار تلفن همراه تا مبلغ سقف ودیعه قطع نمی شود 
واعظی همچنین درباره وضعیت مشترکان بدهکار مخابرات گفت: نوع تعیین تکلیف ودیعه های تلفن همراه و ثابت در حال بررسی است، اما یکی از اقدام های صورت گرفته در این بخش این بوده که افرادی که در گذشته ودیعه تلفن همراه یا ثابت داشته اند، اگر بدهی پرداخت قبض داشته باشند تا زمانی که میزان بدهی از حد ودیعه افزایش نیابد، تلفن همراه یا ثابت آنها قطع نمی شود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید