رونمایی از نسل جدید A8 آئودی در تابستان + عکس

آئودی خودروی پرچم‌دار A8 را با قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته و جدید در تابستان رونمایی خواهد کرد. برای جزییات بیشتر با زومیت همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آئودی مدل جدید A8 را به‌عنوان سدانی با تکنولوژی خودران بهبودیافته طی ماه آینده و پیش از ارائه رسمی به بازارهای جهانی، در همایش اسپانیا رونمایی خواهد کرد؛ خودرویی که جهشی بلند برای این خودروساز برجسته آلمانی در زمینه خودروهای خودران خواهد بود. 

خودروی A8 با بهره‌گیری از سطح ۳ سیستم‌های خودران، این اجازه را می‌دهد تا سیستم هوشمند خودرو در ترافیک سنگین بزرگراه‌ها کنترل را به دست بگیرد و با سرعتی معادل ۶۰ کیلومتر بر ساعت آن را هدایت کند. این سیستم پیشرفته که انجمن مهندسان خودرو آن را «هدایت و کنترل مشروط» می‌نامند؛ بدین معنا است که راننده می‌تواند چشمان خود را از جاده بردارد و به کارهایی غیر از رانندگی بپردازد. اما همیشه باید این آمادگی را داشته باشد تا در صورت لزوم کنترل خودرو را به دست بگیرد.

بر اساس آخرین اظهارنظر مدیرعامل آئودی، روپرت استادلر، استفاده از سیستم خودران A8 تنها در کشورهایی امکان‌پذیر است که به لحاظ قانونی منعی در این زمینه نداشته باشند.

مقاله‌های مرتبط:

  • آئودی A8 جدید احتمالا با فناوری داشبورد مجازی عرضه خواهد شد
  • خودروی خودران آئودی سال 2018 عرضه خواهد شد

از جمله دیگر ویژگی‌های پیشرفته در این خودرو می‌توان به سیستم عامل جدید آن اشاره کرد که به ادعای آئودی بسیار نوآورانه است و از قدرت پردازش بسیار خیره‌کننده‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین سیستم مرکزی کمک‌راننده در خودروی A8 معروف به ZFAS مغز متفکر تمامی فرمان‌های هوشمند کنترلی این خودرو است که امکان رانندگی به‌صورت خودران را فراهم می‌کند. این فناوری به‌صورت بی‌سیم اطلاعاتی درباره‌ی نحوه رانندگی به سرورهای ابری ارسال می‌کند تا بدین طریق به آئودی در بهبود عملکرد سیستم خودران خودرو یاری رساند.

شرکت آئودی در گزارش سالیانه خود که ماه پیش منتشر شده است، می‌گوید:

به‌جرئت می‌توان گفت خودروی A8 آغازی خواهد بود برای یک مسیر جدید در شرکت آئودی که بنیان آن اولین بار توسط مدیر بخش طراحی آئودی مارک لیخته، بنا شده است. طراحی آن نیز با الهام از نمونه مفهومی ارائه‌شده در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۴ خواهد بود.

audi a8

آئودی A8 در نمایشگاه لس‌آنجلس

آئودی به ساخت A8 در کارخانه خود واقع در شهر نکارسوم آلمان ادامه خواهد داد. سالنی جدید در این کارخانه ایجاد شده است که به مونتاژ  قطعات خودرو می‌پردازد و کارگاه جدیدی برای آئودی به‌حساب می‌آید.

بر اساس اعلام آئودی، برای اولین بار در ساخت بدنه‌ی A8 از ۴ ماده‌ی استیل، آلومینیوم، منیزیم و فیبر کربن استفاده شده است. با وجود استفاده از ترکیبات سبک در این خودرو، به علت استفاده از تکنولوژی‌های جدید وزن A8 افزایش خواهد یافت. آئودی جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

آئودی سال گذشته ۲۴,۳۹۹ دستگاه از خودروی A8 در جهان به فروش رساند که در مقایسه با فروش ۳۱,۱۴۶ نسخه در سال پیش از آن، دچار افت فروش شده است.

آخرین مدل از نسل چهارم مدل A8 برای اولین بار در مردادماه امسال در شهر بارسلونا و در قالب مراسمی با نام «اولین همایش آئودی» رونمایی خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید