گوگل: تا پایان سال ۲۰۱۷، ده میلیون دستگاه گوشی مجهز به دی دریم عرضه خواهد شد

گوگل در حال گسترش فعالیت‌های خود در زمینه‌ی واقعیت مجازی است و پس از معرفی پلت‌فرم دی‌دریم، اعلام کرده تا پایان سال جاری میلادی ده میلیون دستگاه گوشی هوشمند مجهز به دی‌دریم عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ،کلی باور، مدیر ارشد بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گوگل می‌گوید:

بیش از ١٠ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سازگار با پلت‌فرم واقعیت مجازی دی‌دریمدر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های گوگل، اکوسیستم واقعیت مجازی طی ماه‌های آینده به‌سرعت گسترش می‌یابد و رشد می‌کند. به‌خصوص با پشتیبانی دی‌دریم از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار مانند گلکسی اس ٨ و اس ٨ پلاس و پرچم‌دار آینده ال‌جی، شاهد داغ شدن بازار واقعیت مجازی در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. همچنین عینک واقعیت مجازی ایسوس با نام ذن‌فون ای‌آر که اوایل سال ٢٠١٧ به بازار عرضه شد نیز شامل پشتیبانی پلت‌فرم دی‌دریم خواهد شد. کلی باور همچنین تأکید کرد:

گوشی‌هایی که از قابلیت‌های تانگو و دی‌دریم به‌صورت هم‌زمان بهره می‌برند، در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

Google day-dream

ذن‌فون ای‌آر در آمریکا فروش گسترده‌ای خواهد داشت. اما بر اساس گزارش ورایزن وایرلس، تحلیل‌گران صنعتی انتظار داشتند آن را در سطح گسترده‌ای در تمام دنیا ببینند. با این حال باید منتظر واکنش بازار نسبت به این محصول که به‌نوعی یک محصول آزمایشی است، بود.

کلی باور در ادامه می‌گوید:

از زمانی که گوگل کار در زمینه واقعیت مجازی را با شدت بیشتری دنبال کرد و پلت‌فرم دی‌دریم معرفی شد، حدود ١٥٠ اپلیکیشن جدید بر اساس آن توسعه پیدا کرد. همچنین کاربران بیش از ١٠ هزار ویدئوی ٣٦٠ درجه را روی یوتیوب آپلود کردند. ما در گوگل انتظار داریم روند رشد واقعیت مجازی و فناوری‌های مرتبط با آن در آینده نیز ادامه داشته باشد.

گوگل به دنبال رهبری و هدایت روند رشد واقعیت مجازی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن است. به همین منظور از همان ابتدا سعی داشته در کنار فراهم کردن کاربران و سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز آن‌ها، به توسعه‌دهندگان نیز در تولید محتوی‌های مناسب کمک کند. در همین راستا و بر اساس صحبت‌های یکی از مدیران ارشد گوگل، سرویس موقعیت‌یابی دیداری (VPS) گوگل که اخیرا معرفی شد و ابزارهای مرتبط با آن را می‌توان نام برد. این سرویس و ابزارهایی که در ارتباط با آن توسعه پیدا کرده‌اند، تأثیر مثبتی بر تعداد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی مبتنی بر یک مبنای صحیح دارند.

گوگل بارها تأکید کرده است که قصد دارد تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را هم‌زمان توسعه دهد. چرا که آن‌ها را دو نگاه متفاوت به گستره‌ای از تکنولوژی‌های جدید برای توسعه همه‌جانبه سیستم‌های کامپیوتری می‌داند. به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گوگل می‌توان به برنامه‌های این شرکت برای توسعه عینک‌های واقعیت مجازی مبتنی بر دی‌دریم اشاره کرد که در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهند شد.

خبرهای بیشتری از تلاش‌های گوگل در زمینه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید