برنامه تویوتا برای ساخت خودروی پرنده

برخلاف داستان‌های علمی تخیلی که معمولا طرح پرواز با خودرو را به آینده‌ی دور نسبت می‌دهند، چندین شرکت مختلف، از آمادگی خود برای تولید چنین مدل‌هایی خبر داده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مدتی قبل به معرفی محصولی از شرکت ایروموبیلپرداختیم که نه‌تنها تست‌های پرواز و رانندگی را با موفقیت پشت سر گذاشته بود، بلکه به قیمتی بیش از ۱ میلیون‌ دلار، پیش‌فروش می‌شد. حالا نوبت به خودروسازان بزرگ و مطرحی همچون تویوتا رسیده است تا روی خودروهای پرنده، سرمایه‌گذاری کنند.

تویوتا رسما اعلام کرده که ۳۰ نفر از مهندسان برجسته‌ی خود را از سال ۲۰۱۲ روی پروژه‌ی ساخت خودروی پرنده متمرکز کرده است. این گروه کارتیویتور (Cartivator) نام دارد که از ترکیب واژه‌های Car به معنی خودرو و Aviator به معنی هوانورد حاصل شده است.

پروژه‌ی گروه کارتیویتور، فعلا اسکای‌درایو نامیده می‌شود و در حال حاضر، در مقیاس ۱ به ۵ آزمایش می‌شود. قرار است نمونه‌ی واقعی اسکای‌درایو تا دو ماه دیگر، در اندازه‌ی اصلی ساخته و آزمایش شود. نمونه‌ی اولیه‌ی این طرح، تک‌سرنشین خواهد بود و دو موتور، شبیه به موتور هواپیماهای جت، در طرفین آن قرار خواهند گرفت. هدف این گروه در آزمایش نسخه‌ی فعلی، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در آسمان است.

تویوتا پیش‌بینی می‌کند که آزمایش نهایی طرح اسکای‌درایو بدون راننده و با استفاده از کنترل از راه دور‌ را در اواخر سال جاری میلادی انجام دهد. بعضی رسانه‌ها معتقدند در صورت موفقیت تویوتا در ساخت خودروی پرنده‌ی اسکای‌درایو تا سه سال دیگر، مشعل المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰، به‌وسیله‌ی این خودرو روشن خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید