خودروهای بدون راننده در خیابان های آلمان

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر به مرکزی رای توسعه خودروهای بدون راننده تبدیل شده است

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سایر کشورهای جهان نیز در این زمینه دست روی دست نگذاشته اند و به زودی کالیفرنیا و میشیگان تنها مناطقی نخواهند بود که شرکت‌های خودروساز می‌توانند فناوری‌های خودکار خود را در آنجا تست کنند و توسعه دهند.

 

آلمان نیز به تازگی قانونی را تصویب کرده که به شرکت‌های خودروساز اجازه می‌دهد خودروهای بدون راننده خود را در خیابان‌های عمومی این کشور تست کنند، البته در صورتی که برخی از شرایط ایمنی را مد نظر قرار دهند.

 

به این ترتیب خودروسازان آلمانی از جمله مرسدس بنز، فولکس و بی ام دابلیو می‌توانند خودروهای بدون راننده خود را در وطن‌شان تست کنند و نیازی نیست که برای این کار به آن سوی کره زمین بروند. تصویب این قانون جدید می‌تواند برای شرکت‌ها خودروساز آمریکایی و سایر کشورها نیز مفید باشد، زیرا آلمان اکنون با خیابان‌ها و رفتارهای متفاوت رانندگان خود، نقش یکی دیگر از مقصد‌های بین المللی برای تست چنین خودروهایی را ایفا می‌کند.

 

یکی از شرایطی که خودروسازها باید برای تست خودروهای خود در آلمان رعایت کنند حضور یک راننده انسانی پشت فرمان به صورت دائمی است، راننده‌ای که بتواند در شرایط مورد نیاز کنترل خودرو را از سیستم هوش مصنوعی تحویل بگیرد. علاوه بر این تمامی خودروها باید دارای یک دستگاه شبیه به جعبه سیاه باشند که در زمان کنترل خودرو توسط هوش مصنوعی و رانندگی یک راننده واقعی، به صورت دایم در حال ضبط باشد. به این ترتیب در صورت وقوع حادثه، اگر هوش مصنوعی در حال کنترل خودرو باشد، شرکت خودروساز مسئولیت تصادف را به عهده می‌گیرد و اگر خودرو توسط راننده انسانی کنترل شود، آن فرد مقصر شناخته می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید