قرارگیری دکمه تاچ آی دی آیفون 8 در پشت قاب؟

با رونمایی رسمی سامسونگ از گلکسی S8 و نسخه پلاس این گوشی با خبر شدیم که سنسور اثر انگشت به قاب پشتی و کنار دوربین اصلی منتقل شده است، این در حالی بود که شایعات و اخبار مختلف از بکارگیری سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر گوشی خبر می‌دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سامسونگ نتوانست به دلیل مشکلات مختلف در فرآیند تولید گلکسی خود را به چنین سنسوری مجهز کند. به نظر می رسد آیفونی که در دهمین سالگرد تولید این گوشی رونمایی خواهد شد نیز داستان مشابهی دارد.

ابتدا انتظار می‌رود که نسخه پیشرفته آیفون امسال که احتمالا آیفون 8 نام خواهد گرفت مجهز به یک سنسور تاچ آی دی زیر بخش کوچک .55 یا .65 اینچی از نمایشگر گوشی باشد. اما مشکلات پیش رو برای تعبیه چنین سیستمی روی آیفون 8 منجر به انتشار شایعاتی مبنی عرضه این گوشی به بازار با تاخیر شده است.

 

از سوی دیگر اخیرا رندرهای مختلفی منتشر شده است که آیفون 8 را مجهز به دکمه تاچ آی دی در قاب پشتی نشان می‌دهد. سنسور اثرانگشت گلکسی S8 آن چنان نزدیک به دوربین عقب است که کاربران به راحتی آن را با لنز دوربین اشتباه می‌گیرند. اما مطابق با این رندرها، دکمه تاچ آی دی آیفون 8 زیر لنزهای دوربین قرار خواهد گرفت.

 

برخی دیگراز شایعات از رونمایی مدل دهمین سالگرد آیفون در رویداد WWDC ماه آینده خبر می‌دادند. با این حال در حال حاضر منطقی ترین پیش بینی این است که آیفون 8 طبق رسم همیشگی در بازه ماه سپتامبر همراه با آیفون 7s و آیفون 7s Plus رونمایی خواهد شد به این ترتیب احتمالا آیفون 8 در ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد.

 

محققان موسسه امنیتی CLSA از شایعات منتشر شده استفاده کرده اند و رندر اختصاصی خود را از آیفون 8 طراحی کرده‌اند. این تصویر ساختار دوربین پشتی و سنسورهای اضافه برای قابلیت احتمالی تشخیص سه بعدی که می‌تواند چهره افراد را تشخیص دهد و اسکنر اثرانگشت در قاب پشتی را نمایش می‌دهد.

 

آیفون 8

 

دیدگاه تان را بنویسید