پاسخ و پرسش هایی درباره ویندوز 10 اس

بعد از رونمایی مایکروسافت از ویندوز 10 اس، سوالات زیادی در مورد این نسخه از ویندوز برای کاربران ایجاد شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همان‌طور که پیش‌تر در خبرها خواندید، کمپانی مایکروسافت چندی پیش از ویندوز 10 اس رونمایی کرد. این نسخه خاص از ویندوز 10 فقط از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و امکان نصب نرم‌افزار به‌صورت آزاد روی آن وجود ندارد. همچنین بر اساس گفته‌های مایکروسافت، ویندوز 10 اس فقط روی لپ‌تاپ‌های سرفیس عرضه خواهد شد و امکان عرضه آن برای سایر دستگاه‌ها میسر نیست.

اما بعد از رونمایی ردموندی‌ها از این نسخه از ویندوز، سوالات بسیار زیادی برای کاربران به وجود آمده است. به همین دلیل در این پست از وب‌سایت جی اس ام می‌خواهیم به 10 سوال پرتکرار در مورد ویندوز 10 اس پاسخ دهیم. این سوالات و جواب‌ها از وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت برگرفته‌شده‌اند.

ویندوز 10 اس چیست؟

این نسخه یک پیکربندی خاص از ویندوز 10 پرو است که همان تجربه آشنا و بهره‌ور از ویندوز را ارائه می‌دهد و بر پایه امنیت و عملکرد استوار است. با اجرای نرم‌افزارهای اختصاصی از ویندوز استور و جستجوی امن با مرورگر اج، ویندوز 10 اس می‌تواند سرعت و امنیت شما را در تمامی اوقات تضمین کند.

تفاوت ویندوز 10 اس با نسخه 10 پرو و هوم چیست؟

ویندوز 10 اس بسیاری از ویژگی‌های نسخه 10 پرو را در خود دارد، اما برای امنیت و عملکرد بهتر، فقط از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند و مرورگر اج نیز به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض برای آن در نظر گرفته شده است.

ویندوز 10 اس برای چه طیفی طراحی‌شده است؟

جامعه هدف ویندوز 10 اس، معلمان و دانش‌آموزان هستند و این نسخه بهترین نسخه‌ای از ویندوز است که تاکنون برای مدارس ساخته‌شده است. همچنین برای کسانی که به دنبال یک تجربه عملکردی بی‌نقص از ویندوز و همچنین امنیت بالا هستند، ویندوز 10 اس می‌تواند بهترین انتخاب باشد. با محدود کردن نرم‌افزارها به موارد قرار گرفته روی ویندوز استور، ویندوز 10 اس می‌تواند برای کسانی که تمام نرم‌افزارهای موردنیازشان روی استور قرار دارد و همچنین نمی‌خواهند ریسک دانلود نرم‌افزار از وب‌سایت‌های دیگر را بپذیرند، گزینه ایده‌آلی باشد.

کدام اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارها با ویندوز 10 اس سازگاری دارند؟

ویندوز 10 اس به‌صورت اختصاصی از نرم‌افزارهای ویندوز استور پشتیبانی می‌کند. ازآنجایی‌که این نسخه به‌تازگی عرضه‌شده است، ما در حال رایزنی با شرکای نرم‌افزاری هستیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم. بسیاری از سخت‌افزارهایی که با ویندوز 10 سازگاری دارند (مانند پرینترها) با نسخه 10 اس نیز کار می‌کنند، اما عملکرد آن‌ها ممکن است محدودشده باشد. بنابراین ابتدا از پشتیبانی سخت‌افزار مورداستفاده از ویندوز 10 اس اطمینان حاصل کنید.

آیا می‌شود از نرم‌افزارهای خریداری‌شده از سایر کامپیوترهای ویندوز 10، در ویندوز 10 اس نیز استفاده کرد؟

خریدهای نرم‌افزارهای از ویندوز استور به اکانت مایکروسافت شما متصل هستند. در اکثر موارد، اگر نرم‌افزاری را از ویندوز استور روی یک کامپیوتر ویندوز 10 اجرا کنید، قاعدتا اگر با همان حساب کاربری لاگین کنید، باید بتوانید آن را روی ویندوز 10 اس نیز به اجرا درآورید.

کدام پیش‌فرض‌ها در ویندوز 10 اس امکان تغییر ندارند؟

مرورگر اج به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 اس در نظر گرفته‌شده است. در صورت قرار گرفتن مرورگری دیگر روی ویندوز استور، امکان دانلود آن وجود خواهد داشت، اما ادج همچنان به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض باقی خواهد ماند.

اگر بخواهم از نرم‌افزاری استفاده کنم که با ویندوز 10 اس سازگاری ندارد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

اگر بخواهید از نرم‌افزاری استفاده کنید که روی ویندوز استور قرار ندارند، یک پیام یادآور ظاهر خواهد شد که به شما می‌گوید نرم‌افزارهای ویندوز 10 اس باید از ویندوز استور گرفته شوند. در برخی مواقع، ممکن است با پیشنهادهای اپلیکیشن‌های مشابه که روی استور مایکروسافت قرار دارند نیز روبرو شوید.

چگونه بدانم یک نرم‌افزار یا دیوایس خاص با ویندوز 10 اس سازگاری دارد؟

تعداد نرم‌افزارهای سازگار با ویندوز 10 اس در طول زمان افزایش خواهد یافت. برای اطلاعات بیشتر، در آینده به همین وب‌سایت (وب‌سایت پشتیبانی مایکروسافت)، ویندوز استور و یا وب‌سایت تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوطه مراجعه کنید. اگر نرم‌افزار مورداستفاده شما از ویندوز 10 اس پشتیبانی نمی‌کند، به‌راحتی می‌توانید با پرداخت 49 دلار به ویندوز 10 پرو سوئیچ کنید.

چگونه می‌توانم از ویندوز 10 اس به ویندوز 10 پرو آپگرید کنم؟

در هرزمانی که بخواهید می‌توانید از طریق ویندوز استور، به ویندوز 10 پرو کوچ کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آپگرید به ویندوز 10 پرو، بر اساس این دستورالعمل پیش بروید: Start > Settings > Update & security > Activation > Upgrade your edition of Windows > Go to Store.

توصیه شما به کاربرانی که از تکنولوژی‌های کمکی استفاده می‌کنند و درعین‌حال به ویندوز 10 اس علاقه‌مند هستند چیست؟

ویندوز از ویژگی‌های دسترسی متعددی به‌صورت درونی بهره می‌برد و همچنین نرم‌افزارهایی مانند KNFB Reader و افزونه Read & Write برای مرورگر  اج نیز وجود دارند. بعضی از کاربران از نرم‌افزارهای کمکی استفاده می‌کنند که در ویندوز استور وجود ندارند و امکان دانلود و استفاده از آن‌ها روی ویندوز 10 اس نیز میسر نیست. مشتریانی ازاین‌دست، باید به سراغ استفاده از ویندوز 10 پرو بروند تا بتوانند از این نرم‌افزارهای کمکی روی دستگاه ویندوز 10 اس خود استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید