انتظاراتی که از سرفیس پرو5 داریم

کمپانی مایکروسافت قصد دارد تا ورژن جدید لپ تاپ 2 در 1 سرفیس پرو را روانه بازار کند. تاکنون شایعات زیادی نیز در مورد ویژگی‌های این محصول منتشر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمپانی مایکروسافت قصد دارد در سال 2017 از نسخه بروز شده لپ‌تاپ 2 در 1 سرفیس پرو 4 رونمایی کرد. پیش‌ازاین انتظار می‌رفت که ردموندی‌ها در سال 2016، آخرین نسل از سرفیس پروهای خود را آپدیت کنند اما این به‌روزرسانی به سال 2017 موکول شده است. بر اساس آخرین شایعات، سرفیس پرو 5 با سخت‌افزاری ارتقا یافته و لوازم جانبی جدید روانه بازار خواهد شد.

همان‌طور که پیش‌تر هم نوشتیم، به‌احتمال‌زیاد، شاهد استفاده از پردازنده‌های Kaby Lake اینتل در سرفیس پرو 5 باشیم. همچنین گفته‌شده است که همانند سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک، ورژن 5 سرفیس پرو نیز به همراه یک شارژر اختصاصی عرضه می‌شود.

سرفیس پن جدید

در ژانویه سال 2016، وب‌سایت Patently Mobile گزارش داد که مایکروسافت پتنت یک قلم استایلوس باقابلیت شارژ مجدد و داک را ثبت کرده است و احتمال دارد که این قلم جدید به همراه سرفیس پرو 5 عرضه شود. ازآنجایی‌که قلم‌های کنونی سرفیس از باتری‌های AAAA استفاده می‌کنند، یک قلم  استایلوس باقابلیت شارژ مجدد همان چیزی است که کاربران سرفیس انتظارش را می‌کشند.

در طرح شماتیکی هم که از این قلم منتشرشده، مشخص است که یک دکمه روشن/خاموش نیز برای آن در نظر گرفته شده است و در اطراف آن‌هم محل‌های شارژ و نورهای نشانگر جای دارند. بر اساس این طرح شماتیک، محل شارژ قلم جدید سرفیس احتمالا به‌صورت مغناطیسی خواهد بود و این امکان را فراهم می‌کند که با قرار دادن قلم در داک مربوطه، آن را شارژ کرد.

بر اساس طرحی شماتیکی نیز که از داک قلم استایلوس جدید منتشر شده است، این داک احتمالا از قلاب‌ها و گیره‌هایی برای اتصال به سرفیس بهره خواهد برد. اما هنوز مشخص نیست که آیا قلم استایلوس جدید مایکروسافت با سایر دستگاه‌های این کمپانی نیز همگام خواهد بود یا خیر.

قیمت

وب‌سایت News Everyday گزارش داده است که نسخه Core i5 سرفیس پرو 5، حدود 899 دلار قیمت دارد و نسخه Core i7 نیز 999 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. قیمت 1.599 دلار هم برای نسخه ارتقا یافته Core i7 در نظر گرفته شده است. این استراتژی قیمت‌گذاری مایکروسافت تا حدودی جای تعجب دارد! زیرا نمونه پایه سرفیس پرو 4 با پردازنده Core m3 در حدود قیمتی 899 دلار روانه بازار شد و گران‌ترین نسخه Core i7 آن نیز 1.5999 دلار قیمت داشت.

آنچه ما از سرفیس پرو 5 انتظار داریم!

ارتقای سخت‌افزار و نرم‌افزار سرفیس پرو 5 امری بدیهی است. اما اهالی ردموند نیاز دارند تا برای عقب نماندن از کورس رقابت، ویژگی‌های نوآورانه بیشتری را به سرفیس جدید بیافزایند. همان‌طور که می‌دانید، بازار لپ‌تاپ‌های 2 در 1 در حال داغ شدن است و مایکروسافت دیگر تنها بازیگر این بازار نسبتا پرسود نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید