مرسدس میباخ 2018 معرفی شد + تصاویر

ویلهلم میباخ در سال ۱۸۴۶ به دنیا آمد. او از جمله مهندسانی محسوب می‌شود که نقشی اساسی در اختراع پیشرانه‌های بنزین‌سوز داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، شرکت خودروسازی میباخ در سال ۱۹۰۹ بنیان نهاده شد و از سال ۱۹۶۰ به مالکیت گروه دایملر درآمد. از سال ۲۰۱۳، میباخ به‌عنوان یک خودروساز مستقل، منحل شد و ازآن‌پس، در جایگاه دپارتمانی از مرسدس بنز؛ صرفا محصولات کلاس S را بهینه‌سازی و در کلاس خودروهای سوپرلوکس عرضه می‌کند. ضمن اینکه در سال‌های اخیر،  بیشترین حجم فروش خودروهای میباخ به کشور چین اختصاص داشته است.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

میباخ جدید فعلا با قوای محرک و تجهیزات فنی S560 عرضه می‌شود که شامل پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری به قدرت ۴۷۰ اسب‌ بخار با گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر است. همراه با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند 4Matic، میانگین مصرف سوخت این خودرو ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که با ۱۰ درصد کاهش نسبت به نمونه‌ی قبلی، عنوان کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر جهان را به خود اختصاص می‌دهد. نمونه‌ی ۸ سیلندر سال پیش (S500) با حجم ۴.۷ لیتر، ۴۵۰ اسب‌ بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور داشت.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

میباخ ۲۰۱۸ به‌زودی با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر توئین‌توربو به حجم ۶ لیتر نیز ارائه خواهد شد که تفاوتی با نمونه‌ی قبلی (S600) ندارد. این مدل ۵۳۰ اسب‌ بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت که میباخ ۲۰۱۸ را ظرف ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به احتمال فراوان، S600 آینده صرفا به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه خواهد شد. طبق معمول قرار نیست پیشرانه‌های قدرتمند AMG برای میباخ استفاده شوند و مدل ۴ لیتری ۶۱۲۲ اسب‌ بخار با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه و مصرف سوخت ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، صرفا در نسخه‌ی AMG S65 وجود خواهد داشت.

آمار فروش خودروهای کلاس S با برند AMG بسیار بالاتر از میباخ است و احتمالا به همین دلیل، مرسدس بنز بالاترین سطح فناوری موجود در پیشرانه‌های خود را برای AMG صرف می‌کند و میباخ را به‌عنوان یک زیرمجموعه‌ی تک‌محصول، در حاشیه قرار می‌دهد. در عوض، اوج هنر مرسدس بنز در طراحی کابین و خلق فضای لوکس یک خودروی اشرافی در اختیار میباخ قرار گرفته است.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

مهم‌ترین تفاوت ظاهری میباخ جدید با نسخه‌ی استاندارد کلاس S، در فضای داخلی و کابین دیده می‌شود. کیفیت کم‌نظیر چرم و چوب با لوگوی زیبای میباخ روی صندلی‌ها همراه است و حتی روی کنسول تزئیناتی از چرم دارد. در ردیف عقب، صندلی‌های مبله و کنسول عریض مجهز به صفحه‌ی لمسی برای کنترل سیستم سرگرمی و تهویه‌ی مطبوع قرار دارند. صندلی‌های عقب و جلو علاوه بر گرم‌کن و خنک‌کننده‌ی داخلی، به‌صورت کاملا برقی تنظیم می‌شوند و در ردیف دوم مجهز به استراحتگاه پایین زانو با قابلیت تغییر زاویه هستند. طبق معمول، دسترسی به یخچال از طریق فضای بین صندلی‌های عقب حاصل می‌شود؛ اما محلی برای خنک نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها در کنسول میانی اضافه شده است.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

سطح فناوری‌های به‌کاررفته در مرسدس کلاس S و خودروی میباخ، فراتر از دیگر محصولات گروه دایلمر است. با افزایش توانایی‌های سیستم خودران و هماهنگ شدن آن با ناوبری ماهواره‌ای، مرسدس میباخ رسیدن به تقاطع یا مقصد تعیین‌شده روی نقشه را تشخیص می‌دهد و پس از اعلام هشدار به راننده، عمل کاهش سرعت و حتی پارک خودرو را انجام خواهد داد. تعویض هوشمند لاین، تشخیص اجسام یا موجودات زنده در اطراف خودرو، هدایت خودکار بین خطوط، دید در شب و رانندگی از طریق نمایشگر، کروز کنترل هوشمند، کاهش و افزایش سرعت خودرو با رعایت قوانین محلی و بسیاری دیگر از فناوری‌های قبلی این خودرو، در مدل ۲۰۱۸ ارتقاء یافته و بهینه‌سازی شده‌اند.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

برای راننده و سرنشین جلو، ۲ نمایشگر ۱۲.۳ اینچ وجود دارد که یکی برای کنترل ناوبری، سیستم سرگرمی، تهویه‌ی مطبوع و... در میان داشبورد قرار دارد و دیگری همراه با سیستم دید در شب، دوربین‌ پارک و اطلاعات فنی مورد نیاز راننده، پشت فرمان قرار گرفته است. فرمان میباخ علاوه بر عملکرد هوشمند در حالت‌های مختلف رانندگی، با کلید‌های متنوعی همراه است که هرچند متعدد و گیج‌کننده‌ نیستند؛ اما تقریبا تمام نیازهای راننده به سیستم‌های فنی یا رفاهی میباخ را بدون نیاز به لمس نمایشگرها، برآورده می‌کنند.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

سطح ایمنی میباخ، نسبت به مدل ۲۰۱۶ بهبود یافته است. بدنه‌ی این خودرو در برخوردهای جانبی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. مانند آنچه در سری جدید مرسدس کلاس E دیده بودیم؛ انحنای کنار صندلی به‌محض تشخیص تصادف خودرو از کنار بدنه، با دمیدن هوا، اضافه حجم پیدا می‌کند و سرنشین را تا ۷ سانتیمتر از محل برخورد دور خواهد کرد. فناوری پیشگیرانه‌ی ایمنی صدا (PRE-SAFE SOUND) در میباخ جدید وجود خواهد داشت که با ایجاد اصواتی خاص به هنگام برخوردهای شدید، از بروز آسیب‌های شنوایی در زمان تصادف جلوگیری خواهد کرد.

مرسدس میباخ Mercedes S class Maybach 2018

مرسدس بنز قرار است تمامی نسخه‌های کلاس S از جمله میباخ ۲۰۱۸ را بدون افزایش قیمت در مدل‌های مختلف و آپشن‌ها ارائه کند. هرچند این خودروها در ظاهر تفاوت چندانی با مدل‌های قبل ندارند و صرفا با فیس‌لیفت روبه‌رو شده‌اند؛ اما با پیشرانه‌های مدرن مرسدس، علاوه بر قدرت بیشتر، مصرف سوخت کمتری دارند و از دیدگاه فناوری نسبت به گذشته ارتقاء یافته‌اند. با این حساب قیمت نهایی مرسدس میباخ آینده، بسته به سطح آپشن‌ها از ۱۷۵ تا ۱۹۵ هزار دلار خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید