10 اپلیکیشن برتر دانلود شده

در گزارش Sensor Tower از ده اپلیکیشنی که بیشترین دانلود را در سه ماهه اول سال 2017 در گوگل پلی و اپ استور اپل داشته اند مشخص شده که اپلیکیشن فیسبوک رتبه اول دانلود در اندروید و مسنجر فیسبوک در iOS را به خود اختصاص داده اند

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اسمارت فونی که هر یک از ما در اختیار داریم شاید آخرین و بالارده ترین گوشی معرفی شده نباشد؛ ممکن است بین 100 تا 1000 دلار قیمت داشته باشد، اما این موارد اهمیتی ندارند چرا که در هر صورت اسمارت فون ما حداقل چندین برابر از کامپیوتر آپولو 11 که 40 سال پیش انسان را به کره ماه برد قدرتمندتر است. و انسان چگونه از این قدرتی که در اختیارش قرار دارد نهایت بهره را خواهد برد؟


در گزارش Sensor Tower از ده اپلیکیشنی که بیشترین دانلود را در سه ماهه اول سال 2017 در گوگل پلی و اپ استور اپل داشته اند مشخص شده که اپلیکیشن فیسبوک رتبه اول دانلود در اندروید و مسنجر فیسبوک در iOS را به خود اختصاص داده اند و در مجموع تمامی پلتفرم ها اپلیکیشن واتس اپ بیشترین دانلود را داشته و اینستاگرام در رتبه چهارم ایستاده است. بدین ترتیب قدرتمندترین وسیله الکترونیکی که در جیب بسیاری از افراد یافت می شود به ماشینی تبدیل شده که در تملک فیسبوک قرار دارد.


آیا این روند مشکلی در پی دارد؟ واقعیت این است که اسمارت فون ها از قابلیت های به مراتب بیشتری برخوردارند و این را توسعه دهندگانی که الگوریتم های هوشمند خود را برای تدوین اپلیکیشن ها طراحی می کنند می دانند. حتی اگر این اپلیکیشن ها نتوانند فیسبوک را از صدر جدول به پایین بکشند، یا به ده اپلیکیشن برتر راه یابند، باز هم اگر طبق آنچه گفته شده به کار گرفته شوند می توانند میلیون ها دانلود را به ثبت برسانند و خسته کننده و مازاد هم تلقی نشوند. پس باید گفت روش بسیار ناامیدکننده ی بهره برداری ما از این دستگاه های بی نظیر می تواند مشکلی جدی باشد.


فیسبوک و محصولات آن در همه جا مورد استقبال کاربران قرار دارند. و فیسبوک، شرکتی که هیچ درکی از نحوه ساخت یک اسمارت فون ندارد، قطعا روش تسلط بر اسمارت فون ها را به خوبی آموخته است. مارک زاکربرگ واقعیت را پیش از آنکه حتی واقعیت افزوده یا مجازی مطرح باشد تحت کنترل خود درآورد، و در تملک این حوزه و دیگر رسانه های در حال ظهور نیز بسیار مستقیم و بی پروا ابراز تمایل می کند.


استفاده اکثر افراد از اپلیکیشن های فیسبوک به عدم تمایل کاربران به استفاده از اپلیکیشن های جایگزین منجر شده که خود قدرتی غیر قابل توصیف را در اختیار زاکربرگ قرار می دهد. پس اگر در سال 2023 از این شاکی بودید که قادر به حذف اپلیکیشن آشپزی فیسبوکی که بطور پیش فرض بر روی اجاق گاز تازه خریداری شده تان نیستید، یا محتوای واقعیت مجازی غیر ازفیسبوک یافت نمی کنید، یا بدون لاگین در فیسبوک نمی توانید بازی مورد علاقه تان را انجام دهید و بسیاری موارد دیگر، تنها مقصر خودتان هستید.

 

فیسبوک

 

دیدگاه تان را بنویسید