4 گوشی با دوام باتری فوق العاده

در این مطلب مشاور خرید ۴ گوشی هوشمند میان‌رده با قیمت مناسب و دوام باتری عالی به شما معرفی می‌کنیم که قلب تپنده تمام آن‌ها اسنپ‌دراگون ۶۲۵ است و دوام باتری بسیار خوبی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از سال ۲۰۰۷ میلادی با معرفی و عرضه اولین گوشی هوشمند شرکت اپل با نام آیفون انقلابی در صنعت تلفن همراه هوشمند به پا شد. پس از آن زمان تاکنون سرعت رشد و بهبود در این صنعت به‌طور چشمگیری نسبت به گذشته بیشتر و بیشتر شده است. قدرت پردازنده‌ها، میزان رم، کیفیت صفحه نمایش و... همگی نسبت به نسل‌های اولیه گوشی‌های هوشمند پیشرفت قابل توجهی کرده‌اند، اما قسمتی که پیشرفتش تاکنون چشمگیر نبوده باتری گوشی است. اگرچه تکنولوژی‌هایی مانند شارژ سریع (Fast Charging) و شارژ بی‌سیم به بهبود این موضوع کمک کرده‌اند، هنوز هم گوشی‌های هوشمند آن‌طور که باید و شاید به پای اجداد خود، که با یک بار شارژ چندین روز دوام می‌آوردند، نرسیده‌اند و همین موضوع باعث شده یکی از معضلات کاربران امروزی دوام باتری تلفن همراه باشد.

 توجه داشته باشید میزان ظرفیت بالای باتری گوشی به منزله مدت زمان دوام باتری نیست. اندازه و نوع صفحه نمایش، پردازنده، پردازنده گرافیکی، سیستم عامل و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند بر کاهش یا افزایش مصرف باتری تاثیرگذار باشد. به طور مثال بسیاری از گوشی‌هایی که به پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ مجهز شده‌اند از دوام باتری مناسبی برخوردارند.

 

چرا اسنپ‌دراگون ۶۲۵؟
 

تمام ۴ گوشی ذکرشده این مطلب یک وجه مشترک دارند و آن پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ است. این چیپ‌ست ساخت شرکت کوآلکام یکی از ارزان‌ترین پردازنده‌ها با معماری ساخت ۱۴۴ نانومتری است که به طور قابل توجهی در مصرف بهینه باتری هوشمند عمل می‌کند. درنهایت بسیاری از گوشی‌هایی که اسنپ‌دراگون ۶۲۵ را یدک می‌کشند، دوام باتری مناسبی نسبت به دیگر‌ گوشی‌های همرده‌شان دارند.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید پس از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و ۸۳۵، که با معماری ۱۰ نانومتری ساخته شده‌‌اند، اسنپ‌دراگون ۶۲۵ با تکنولوژی ساخت ۱۴ نانومتری بهترین عملکرد را در زمینه مصرف انرژی و باتری دارد. گوشی‌هایی که برای ساختشان از این پردازنده استفاده شده همگی میان‌رده هستند و مشخصات سخت‌افزاری خیلی قوی همانند پرچمداران ندارند. همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از گوشی‌های میان‌رده با پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ دوام باتری بسیار بهتری داشته باشند نسبت به پرچمدارانی که از اسنپ‌دراگون ۸۲۰ یا ۸۳۵ بهره می‌برند.


در این مطلب گلچینی از گوشی‌های موجود در بازار کشورمان برای شما فراهم شده تا اگر عمر باتری گوشی برایتان جزو فاکتور‌های مهم هنگام خرید است، با خواندن این مطلب بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. با مجموعه مطالب #مشاورخرید جی‌اس‌ام همراه ما باشید که با هدف تصمیم‌گیری هرچه راحت‌تر و سریع‌تر شما مخاطبان عزیز برای خرید گوشی مناسب و مطابق میلتان تهیه می‌شود.


 

Huawei - Nova Plus
 

بررسی تخصصی Nova Plus

 

نوا پلاس یکی از موفق‌ترین گوشی‌های میان‌رده‌ هوآوی است. این گوشی بدنه مستحکم، صفحه‌نمایش باکیفیت و خوش‌بختانه قیمت مناسبی در بازار کشورمان دارد. در صورت استفاده عادی و انجام‌ کارهای روزمره از نوا پلاس، با یک مرتبه شارژ تا دو روز دوام خواهد آورد. همچنین برای کسانی که به عکاسی سلفی علاقه‌مندند تعداد بسیار زیادی از قابلیت‌های مختلف و افکت‌های گوناگون در برنامه پیش‌فرض دوربین در نظر گرفته شده تا نهایت لذت را ببرند. نوا پلاس با رابط کاربری نرم و روانی که دارد نسبت به دیگر گوشی‌های همرده هوآوی برنامه‌ها را سریع‌تر و بدون لگ اجرا می‌کند. 

نیم‌نگاه بررسی تخصصی نوا پلاس - بخش باتری

هوآوی برای Nova Plus باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی غیرقابل تعویض توسط کاربر درنظر گرفته است. معمولا تمام گوشی‌های هوآوی باتری قابل قبولی دارند. Nova Plus هم از این قاعده مستثنی نیست. وجود این باتری برای گوشی هوشمندی که از پردازنده و صفحه نمایش کم‌مصرف بهره می‌برد نوید داشتن شارژی طولانی را می‌دهد. در عمل هم نوا پلاس این نکته را اثبات کرد. با یک‌بار شارژ گوشی که حدود دو ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد، حدودا دو روز می‌توانید از تمام امکانات گوشی استفاده کنید.

این مدت زمان زیاد شارژ به دلیل نداشتن قابلیت شارژ سریع است و شاید نکته منفی نوا پلاس همین موضوع باشد. با یک‌بار شارژ می‌توانید حدود 11 ساعت ویدئو ببینید یا وب‌گردی کنید. 10 دقیقه بازی کردن با گوشی حدود 3 تا 4 درصد شارژ باتری را تمام می‌کند. با استفاده از سیستم مدیریت باتری نیز می‌توانید مدت زمان استفاده از گوشی را بالاتر ببرید که البته حالت پیش‌فرض آن همیشه گزینه بهتری است.

 

مشخصات بارز Nova Plus
صفحه‌نمایش  ۵.۵ اینچ - فول اچ‌دی - IPS LCD
پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ - هشت هسته‌ ۲.۰ گیگاهرتزی
رم ۳ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۳،۳۴۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو
وزن ۱۶۰ گرم
قیمت بدون گارانتی قیمت با گارانتی مدیا پردازش
1,000,000 تومان 1,060,000 تومان

 

 

Motorola - Moto Z Play
 

موتو زد پلی به لطف پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ و باتری قدرتمند ۳،۵۱۰ میلی‌آمپر‌ی‌ که در آن به کار رفته به طور شگفت‌انگیزی از دوام باتری بالایی برخوردار است. هنگامی که این گوشی در سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار عرضه شد جزو یکی از بهترین گوشی‌ها در زمینه طول عمر باتری شناخته شد و هنوز هم در سال ۲۰۱۷ توانسته جایگاه خود را حفط کند. شارژ سریع، صفحه‌نمایش با کیفیت عالی از نوع سوپرآمولد، درگاه USB-C و وزن سبک نسبت به ابعادش از نکات مثبت این گوشی در کنار دوام باتری عالی محسوب می‌شود. 

مشخصات بارز Moto Z Play
صفحه‌نمایش  ۵.۵ اینچ - فول اچ‌دی - Super AMOLED
پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ - هشت هسته‌ ۲.۰ گیگاهرتزی
رم ۳ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۳،۵۱۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید ۶.۰.۱ قابل ارتقا به ۷.۰ (نوقا)
وزن ۱۶۵ گرم
قیمت با گارانتی هماتلکام قیمت فول پک با گارانتی هماتلکام
1,850,000 تومان 1,970,000 تومان

 

 

Samsung - Galaxy C7
 

گلکسی سی ۷ نسبت به دیگر‌ گوشی‌های ذکرشده در این مطلب صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد و یکی از مقرون به صرفه‌ترین فبلت‌های بازار با کیفیت ساخت بالاست. دوربین اصلی این گوشی با این که لرزشگیر مکانیکی، توان ضبط ویدئوهای 4K و فناوری‌های فوکوس پیشرفته نظیر فوکوس تشخیص فاز یا لیزری ندارد، اما عکس‌های باکیفیت و مورد قبولی ثبت می‌کند. حسگر اثرانگشت سریع، طراحی ساده و زیبا، بدنه مستحکم و خوش‌دست با لبه‌های گرد ۲.۵D و رم ۴ گیگابایتی از مزایای این گوشی محسوب می‌شود. در صورت استفاده عادی از Galaxy C7 تا یک و نیم روز و استفاده سنگین به راحتی تا ۱.۵ روز باتری‌اش دوام خواهد آورد.

مشخصات بارز Galaxy C7
صفحه‌نمایش  ۵.۷ اینچ - فول اچ‌دی - Super AMOLED
پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ - هشت هسته‌ ۲.۰ گیگاهرتزی
رم ۴ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۳،۳۰۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو
وزن ۱۶۹ گرم
قیمت بدون گارانتی نسخه ۳۲ گیگابایتی  قیمت بدون گارانتی نسخه ۶۴ گیگابایتی 
1,165,000 تومان 1,300,000 تومان

 

 

Xiaomi - Redmi Note 4
 

بررسی تخصصی Xiaomi Redmi Note 4

برند شیائومی روز به روز موفقیت بیشتری در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند کسب می‌کند. ردمی نوت ۴ یکی از گوشی‌های میان‌رده این کمپانی با قیمت بسیار مناسب در بازار کشورمان است. همانند نوا پلاس، بدنه طراحی یکپارچه فلزی این گوشی جلوه زیبایی به آن بخشیده و استحکام بالایی دارد. اگر از گوشی استفاده سنگین نداشته باشید ردمی نوت ۴ نیز تا دو روز کامل بدون نیاز به وصل کردنش به شارژر کار خواهد کرد.

برای گوشی‌ای با اندازه صفحه‌نمایش 5.5 اینچ استفاده از باتری‌ای با ظرفیت 4100 میلی‌آمپر بسیار خوب است. این باتری قرار نیست کار زیاد سختی انجام دهد زیرا کیفیت صفحه این گوشی هم فول اچ‌دی است و پردازنده‌اش چندان پرمصرف نیست. در تست‌هایی که ما انجام دادیم دو روز به‌راحتی می‌توان با گوشی کار کرد و نگران باتری نبود. برای شارژ این باتری هم زمانی حدود 3 ساعت نیاز است.

نتایج تست‌های تکی به شرح زیر است:

  • در 30 دقیقه بازی آسفالت 8 کاهش شارژ باتری 10 درصد بود.
  • در یک ساعت فیلم‌برداری درصد کاهش باتری 20 درصد بود.
  • برای پخش مداوم ویدئوی فول اچ‌دی روی گوشی می‌توانید تا 16 ساعت به باتری گوشی اعتماد کنید.
مشخصات بارز Redmi Note 4
صفحه‌نمایش  ۵.۵ اینچ - فول اچ‌دی - IPS LCD
پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۲۵ - هشت هسته‌ ۲.۰ گیگاهرتزی
رم ۲/۳/۴ گیگابایت 
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایت +  پشتیبانی از MicroSD
باتری ۴،۱۰۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو
وزن ۱۶۵ گرم
قیمت بدون گارانتی قیمت با گارانتی 
800,000 تومان موجود نیست

 

دیدگاه تان را بنویسید